اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

اقدامات کشورهای عربی عامل پابرجا ماندن رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اقدامات کشورهای عربی و آل سعود و آل خلیفه همواره عامل استمرار حضور آمریکا در منطقه و دلیلی برای پابرجا ماندن رژیم صهیونیستی است.

اقدامات کشورهای عربی عامل پابرجا ماندن رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله‌ غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان اهتمام علما و اندیشمندان در معرفی شخصیت حقیقی امام حسین (ع) و تشریح واقعه کربلا را خواستار شد و افزود: ارزش عزاداری‌های ما در این راستا معنا پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای دین خدا بود، اظهار داشت: باید هرآنچه نقص و خرافات است را از ساحت دین پاک کنیم تا به هدف والای امام در رسیدن به نقطه اکمال دین برسیم.

خطیب جمعه همدان دین را تنها راه رسیدن همه بشریت به سعادت ابدی و نجات‌دهنده همه از گرفتاری‌ها و مشکلات بیان کرد و گفت: دین کامل و به حق خدا تضمین‌کننده نجات همه بشریت از گرداب موجود در دنیاست.

وی تصریح کرد: اگر دین خدا نه در مقام نظر بلکه در مقام عمل در بطن جامعه جاری و ساری شود یک نفر گرفتار و دردمند در دنیا وجود نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به نهضت عظیم عاشورای امام حسین(ع) افزود: هر انسانی در پرتو پیروی از دین به کمال مطلوب می‌رسد و امام حسین(ع) خود نمونه‌ای از یک انسان کامل است.

وی ادامه داد: پیروی نکردن از دین خدا و پرداختن به غیر خدا در طول تاریخ باعث شد تا بشریت تاوان سنگینی از پیروی نکردن از دین خدا را پرداخت کند.

محمدی با تأکید بر عزاداری همراه با معرفت برای امام حسین (ع) گفت: عزاداری‌ها باید سازنده و نشان‌دهنده تمایز حق از باطل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به طرح آمریکا مبنی بر دولت در تبعید سوریه تصریح کرد: این طرح توسط دولت‌های خودفروخته عربی تصویب شد که طی آن به دنبال از رسمت انداختن دولت رسمی سوریه هستند.

وی افزود: اقدامات کشورهای عربی و آل سعود و آل خلیفه همواره عامل استمرار حضور آمریکا در منطقه و دلیلی برای پابرجا ماندن رژیم صهیونیستی است.

محمدی با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: تا زمانی که این رژیم پابرجا باشد دنیا رنگ آرامش را نخواهد دید.

وی در پایان با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی و  فرا رسیدن فصل سرما خواستار کمک‌های مردم استان به مردم این مناطق شد.

در پایان نماز جمعه این هفته نمازگزاران با شرکت در  راهپیمایی و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را به نوار غزه محکوم کردند.

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول