اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه غدیر شمال:

بصیرت‌افزایی بالاترین پیام نهضت حسینی است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه غدیر شمال گفت: بالاترین پیام نهضت خونین حسینی، بصیرت‌افزایی و مقابله با یزیدیان در هر دوره زمانی است.

بصیرت‌افزایی بالاترین پیام نهضت حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران، فرمانده قرارگاه غدیر شمال و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همزمان با فرا رسیدن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر که از یکم تا هفتم ماه محرم بوده است، اظهار داشت: ما در برابر نشان دادن ارزش و جایگاه این فریضه الهی وظیفه و رسالتی سنگینی بر عهده داریم به طوری که اگر به این فریضه الهی عمل شود جامعه در مسیر رشد، تعالی و بالندگی گام برمی‌دارد.

علی شالیکار با اشاره به قرار گرفتن در ماه محرم و نقش کلیدی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: بهار قرآن در ماه مبارک رمضان و بهار امر به معروف و نهی از منکر در ماه خون و قیام یعنی محرم‌الحرام است.

وی ادامه داد: رسالت اصلی قیام بزرگ حضرت سید الشهدا (ع) احیای این فریضه تاثیرگذار الهی در پرهیز از معصیت، قیام در مقابل زورگویان و متکبرین مستبد و همچنین دستگیری از مظلومان عالم است.

شالیکار با اشاره به اینکه بالاترین پیام نهضت خونین حسینی، بصیرت‌افزایی و مقابله با یزیدیان در هر دوره زمانی است، تأکید کرد: دوری جستن از ظالمان و دوستی با محبان اهل بیت یعنی تبری و تولی ریشه در تفکر امر به معروف و نهی از منکر دارد، البته همان طور که قرآن مجید به صراحت بیان کرده سیر در زمین و گردش در آفاق و یا بیان تاریخ گذشتگان تنها براى بازگو کردن احوال آنان، سرگرمى و قصه‌گویى نیست بلکه هدف اصلى روشن شدن اذهان مردم و پند و عبرت گرفتن آنان از پیشینیان است تا از این راه به تقوا و پرهیزکارى دست یابند و در سبیل قرار گیرند.

فرماندهی قرارگاه غدیر شمال اظهار داشت: در عزاداری‌ها نباید از جنبه‌های استدلالی و منطقی واقعه عاشورا غافل شویم.

وی در پایان در مورد چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت‌های معنوی محرم یادآور شد: معتقدیم که اوج پایه‌گذاری رفتارهای دینی و شکل‌گیری مناسک آیینی در جامعه در ماه محرم شکل می‌گیرد، پس فضای محرم و دهه‌های مختلف محرم و صفر فضای بسیار خوبی است برای اینکه زمینه‌های معنوی و دینداری درست را در آن تمرین کرده و تربیت شویم همان‌طور که امر به معروف و نهی از منکر روش پیامبران، شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که سایر فرایض به وسیله آن به پا داشته می‌شود.

انتهای پیام/2296/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول