اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

امر به معروف و نهی از منکر درس بزرگ نهضت عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نهبندان امر به معروف و نهی از منکر را درس بزرگ نهضت عاشورا دانست و گفت: امام حسین (ع) شهید امر به معرف و نهی از منکر است.

امر به معروف و نهی از منکر درس بزرگ نهضت عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی اظهار کرد: انسان اگر در مسیر اهل بیت (ع) حرکت و سیره آنها را به طور عملی در زندگی خود پیاده سازد در حقیقت سعادت دنیا و آخرت را برای خود خریداری کرده است.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بود.

* امر به معروف و نهی از منکر عاملی برای سعادتمندی جامعه است

امام‌جمعه نهبندان با بیان اینکه مهم‌ترین درس نهضت عاشورا و عزاداری سالار شهیدان امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: امام حسین (ع) شهید امر به معرف و نهی از منکر است.

خزاعی یادآور شد: افراد باید سعی کنند تا این فریضه واجب الهی و مهم را در جامعه ترویج و نهادینه سازند که تحقق این مهم خود عاملی برای متعالی شدن و سعادتمند شدن جامعه و افراد جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: افراد جامعه اسلامی با تاسی از اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) باید درصدد باشند در مراسمات عزاداری سالار شهیدان فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند.

* عزاداری‌های سنتی باید حفظ شوند

امام‌جمعه نهبندان اظهار کرد: نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود تا ارزش‌ها در جامعه احیا و ضد ارزش‌های از بین برود.

خزاعی خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی باید بر اساس ارزش‌ها و اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) به عزاداری بپردازند و فرایض دینی را به طور ویژه مد نظر قرار دهند.

وی بر زنده نگه داشتن عزاداری‌های سنتی توسط هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی باید از موارد و تحرکاتی که با ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی مغایرت دارد پرهیز کنند.

* اسرائیل با این اقدامات وحشیانه گور خود را می‌کند

امام‌جمعه نهبندان ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: این امر نشان از بی‌کفایتی کشورهای عربی است که در سوریه طرفداری رژیم غاصب صهیونیست و استکبار را می‌کنند و مردم را تحت‌الشعاع قرار می دهند.

خزاعی یادآور شد: این اقدام ننگین و وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان از ضعف آنها است و این مهم بیانگر آن است که این رژیم جعلی به روزهای پایان عمر خود رسیده است و با این اقدامات گور خود را می‌کند.

وی با اشاره به مانور بزرگ مدافعان ولایت اظهار کرد: این مانور بیانگر اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه نهبندان گفت: پیام این مانور و رزمایش بزرگ برای کشورهای منطقه صلح و دوستی و برای دنیا غرب و دشمنان اسلام و قرآن نیز اقتدار ایرن اسلامی برای حراست و پاسداری از مرزهای ارزشی و جغرافیایی است.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول