اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه نظرآباد:

محرم فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه شهرستان نظرآباد گفت: علمای دینی و مبلغان مذهبی از فرصت محرم برای ترویج فرهنگ عاشورایی در کشور استفاده کنند.

محرم فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر وثوقی ظهر امروز در همایش علمای دینی و مبلغان مذهبی فعال در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان این شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: حرکت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان برای اصلاح مسیر دین رسول‌ الله (ص) در طول تاریخ اسلام تاثیرات عمیقی بر جای گذاشته و تا قیامت انسان‌های آزاده و حق‌طلب برای مقابله با زورگویان و یزدیان زمان خود الگویی کامل دارند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) و با یاران باوفای ایشان با قیام علیه یزید زمان خود، فرهنگی را برای بشریت به یادگار گذاشتند که همان فرهنگ ایثار و شهادت است.

خطیب جمعه شهرستان نظرآباد تاکید کرد: فرهنگ عاشورایی تنها راه نجات بشریت تحت ظلم امروز از دست یزیدیان زمان است و مسلمانان با تمسک به این فرهنگ می‌توانند در برابر زورگویان جهان ایستادگی کنند.

وثوقی تصریح کرد: ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان بهترین فرصت برای مبلغان مذهبی و علمای دینی است تا فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورایی را در نزد مردم به ویژه نسل جوان به درستی ترویج و تبیین کنند.

وی تاکید کرد: در این ایام مردم مسلمان و شیعه ایران اسلامی اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری می‌کنند، اما باید توجه داشت که تنها برگزاری مراسم‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و مداحی کافی نیست و مردم باید با ماهیت اصلی قیام عاشورا آشنا شوند.

وثوقی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم، علمای دینی و مبلغان مذهبی حاضر در هیئت‌های عزاداری بسیار مهم و حساس هستند و باید تلاش ویژه‌ای برای جذب بیشتر جوانان به مراسم‌های معنوی و مذهبی داشته باشند.

*غرب برای انحراف ذهن جوانان مسلمان میلیاردها دلار هزینه می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود از علمای دینی و طلاب حوزه‌های علمیه خواست تا به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب توجه ویژه داشته باشنند و با رصد توطئه‌های آنها، خود را برای مقابله با تهاجم دشمن آماده سازند.

خطیب جمعه شهرستان نظرآباد تاکید کرد: در حال حاضر کشورهای استکباری غرب میلیاردها دلار برای منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان هزینه کرده و توطئه‌های شومی را در سر دارند.

وثوقی گفت: به عنوان نمونه در حال حاضر بیش از 4 هزار کانال مستهجن ماهواره‌ای تنها با هدف منحرف کردن ذهن جوانان مومن و ولایی کشورمان فعالیت می‌کنند و اگر در برابر این توطئه هوشیار نباشیم، به طور قطع در حفظ و نگهداری از آرمان‌های اسلام و انقلاب مشکلات بسیاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول