اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرش دستباف صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

فعالیت 123 کارگاه غیرمتمرکز فرش‌بافی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: گفت: مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 123 کارگاه غیرمتمرکز فرش‌بافی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی وجود دارد که در این کارگاه‌ها برای افراد زیادی اشتغال ایجاد شده است.

فعالیت 123 کارگاه غیرمتمرکز فرش‌بافی در آذربایجان‌غربی

خلیل نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی تعداد قابل توجهی کارگاه غیرمتمرکز فعال است که در این کارگاه‌ها برای 3 هزار و 570 نفر در بخش‌های مختلف این هنر صنعت شغل ایجاد شده است چرا که در این استان هنرمندان علاقه‌مند به این رشته زیاد است.

وی با بیان اینکه میزان تولید سالانه این کارگاه‌ها بیش از 57 هزار و 120 مترمربع است، ادامه داد: این کارگاه‌ها در تولید فرش دستباف استان نقش بسزایی دارند.

نوری به اشتغال تعدادی از علاقه‌مندان این هنر صنعت در مراکز فصلی اشاره کرد و افزود: 30 هزار و 604 نفر در این مراکز به فعالیت می‌پردازند که سالانه 33 هزار و 356 مترمربع فرش می‌بافند.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه در این استان دو مجتمع قالیبافی متمرکز وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این مجتمع‌ها 106 نفر مشغول فعالیت هستند که سالانه یک‌‌هزار و 112 مترمربع فرش تولید می‌کنند بنابراین در تولید فرش استان این مجتمع‌ها نقش زیادی دارند که قابل انکار نیست.

وی در ادامه سخنان خود به وجود 37 تعاونی فرش شهری در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: در این تعاونی‌ها 7 هزار و 421 نفر مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از 17 هزار و 500 مترمربع فرش تولید و عرضه می‌کنند و در این ارتباط به طور مستمر مشغول فعالیت هستند.

نوری به وجود تعاونی‌های فرش شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و افزود: در کنار مجتمع‌ها و کارگاه‌ها، تعاونی‌های فرش‌بافی شهری و روستایی هم به فعالیت مشغول هستند به طوری که هنر فرشبافی این استان زبانزد عام و خاص است و افراد زیادی از این حوزه ارتزاق کرده و معیشت خانواده خود را تامین می‌کنند.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی فرش را تلفیقی از هنر، فرهنگ و تمامیت یک ملت دانست و اظهار داشت: این هنر مانند سایر رشته‌های هنری نماد بارز فرهنگ و سنت کشورمان قلمداد می‌شود پس باید برای حفظ آن بیشتر از گذشته تلاش شود.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول