اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

65 درصد راه روستاهای بالای 20 خانوار در کشور آسفالت شد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: 65 درصد راه روستاهای بالای 20 خانوار در کشور آسفالته شده که این رقم در استان بوشهر 89 درصد است.

65 درصد راه روستاهای بالای 20 خانوار در کشور آسفالت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی نیکزاد عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: احمدی‌نژاد و رحیمی اعداد قابل توجهی به صورت قرض‌الحسنه در اختیار مردم گذاشتند که بازگشت به سنت حسنه دین مبین اسلام بود.

نیکزاد بیان کرد: مسکن مهر یک کار انقلابی، اسلامی و انسانی است که دولت انجام داد.

وی ادامه داد: در سال 85 بر اساس آمار در استان بوشهر 886 هزار نفر جمعیت وجود داشت در قالب 120 هزار خانوار و 117 هزار واحد مسکونی، از سال 85 ساخت 72 هزار واحد مسکونی با 2 هزار و 800 میلیارد تومان در قالب قرض‌الحسنه آورده مردم و تسهیلات بانکی شروع شد که اشتغال، اقتصاد، کاهش تورم و تحکیم بنیان خانواده از اهداف آن بود.

وزیر راه تصریح کرد: تا پیش از دولت نهم و دهم 117 هزار واحد مسکونی در استان بوشهر وجود داشت که با آغاز به ساخت 72 هزار واحد در این دو دولت 62 درصد نسبت به کل تاریخ استان بوشهر خانه در این استان ساخته شده است.

نیکزاد اظهار داشت: 24 هزار واحد قبل از سال 91 در استان بوشهر ساخته شده، 24 هزار واحد نیز امسال و 24 هزار واحد هم تا نیمه نخست سال آینده افتتاح می‌شود.

10 هزار واحد مسکونی پایان سال در بوشهر افتتاح می‌شود

وی بیان کرد: مقرر شده بود که امسال در استان بوشهر بیش از 9 هزار و 500 واحد مسکونی افتتاح شود که با 4 هزار و 500 واحدی که امروز افتتاح شد به 14 هزار واحد مسکونی می‌رسیم.

وزیر راه و مسکن خاطر نشان کرد: تا پایان سال نیز 10 هزار واحد مسکن در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

نیکزاد بیان کرد: برای ساخت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر 54 میلیارد تومان هزینه شد در حالی که تجهیز هر بیمارستان یکسال طول می‌کشد، تجهیز این بیمارستان به همت وزیر بهداشت و پیگیری استاندار بوشهر با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان در مدت کمی انجام شد.

وی اضافه کرد: 65 درصد راه روستایی بالای 20 خانوار در کشور آسفالته شده که این رقم در استان بوشهر 89 درصد است و برنامه ما این است که در دولت دهم تمام راه‌های روستاهای بالای 50 خانوار آسفالت شوند که با این حساب صددرصد روستاهای بالای 50 خانوار استان بوشهر آسفالته شده است و استان بوشهر نخستین استانی است که این امر در آن محقق شده است.

265 میلیارد تومان پروژه راه و بیمارستانی در بوشهر افتتاح شد

وزیر راه اظهار داشت: از آنجا که معدن مطلوبی در استان بوشهر وجود ندارد تثبیت زیرسازی با آهک انجام دادیم که تحول بزرگی در راه‌سازی در هزینه‌ها و ساخت راه‌های روستایی محسوب می‌شود.

نیکزاد بیان کرد: بزرگراه بوشهر، برازجان، گناوه و دیلم و نهایتا هندیجان با 160 کیلومتر طول در حال ساخت است که 70 کیلومتر آن افتتاح شده و بهتر است این پروژه هر 10 کیلومتر عملیاتی شود.

وی افزود: اگر سپاه اوراق مشارکت این طرح را خریداری کند این راه شریانی که بسیار مهم است تا پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 5 هزار مسکن مهر در عالی‌شهر بوشهر در حال ساخت است که اگر راه رفت و آمد آن به صورت بزرگراه شود رفت و آمد مردم این شهر به بوشهر تسریع می‌شود.

نیکزاد بیان کرد: در مجموع 265 میلیارد تومان برای پروژه‌های بیمارستان، بزرگراه، راه روستایی و مسکن مهر و پاویون فرودگاه هزینه شده است.

انتهای پیام/66007/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول