اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

70 درصد اعتبارات توسعه کشاورزی جذب نشد

خبرگزاری فارس: فرماندار ساری موضوع کشاورزی را در مازندران محوری‌ترین بحث دانست و گفت: دولت برای طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی اعتبار 13 میلیارد تومانی درنظر گرفت که تاکنون 30 درصد آن جذب شد.

70 درصد اعتبارات توسعه کشاورزی جذب نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید عباس حسینی نژاد شامگاه شنبه در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان ساری که در مرکز فرهنگی ایثار واقع در اردوگاه جانبازان قطع نخاعی استان تشکیل شد به بیان اهمیت و جایگاه ماه محرم در ریشه‌دار شدن اسلام  و ایثارگری‌های سالار شهیدان امام حسین(ع) پرداخت.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار داشت: روحیه استکبارستیزی، امر به معروف و نهی از منکر را باید از امام حسین(ع) بیاموزیم.

حسینی نژاد ادامه داد: در اجرای بحث امر به معروف و نهی از منکر ابزارهای تشویقی به کار گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب، تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق بیت المال، خدمات رسانی مطلوب به مردم از سری مواردی است که با اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دشمن قصد خدشه‌دار کردن نظام اسلامی را دارد، مدیران دستگاه‌های اجرایی با خدمات‌رسانی مطلوب اجازه ندهند بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری به مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی جاری در این ایام اشاره کرد و گفت: در آخرین روزهای هفته کتاب‌خوانی قرار داریم، تلاش شود تا مطالعه در شهرستان ساری افزایش یابد.

فرماندار ساری جایگاه فرهنگ بسیج را در جامعه متعالی دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع بسیج را جدی بگیرند، مبادا روزمرگی مسئولان را از مقوله بسیج و بسیجیان خارج کند.

حسینی نژاد فرهنگ حفظ بیت المال را مورد تاکید قرار داد و به مسئولان ادارات شهرستانی متذکر شد: استفاده از اموال بیت المال در امور روزانه مورد توجه قرار گیرد تا هر اعتباری در سر جای خودش هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را در پیش داریم و باید در این بحث سیاسی و اجتماعی با دقت وارد شویم، بیان داشت: استارت انتخابات زده شد، روسای ادارات دقت کنند تا خواسته و ناخواسته وارد مقولات انتخاباتی جانبدارانه نشوند.

فرماندار ساری بحث سیل در مازندران را موضوعی جدی عنوان کرد و گفت: سیل هشداری جدی برای همه کشور است، مازندران چندین مرحله این حادثه طبیعی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه ساری گرفتار سیل شود، دستگاه‌های زیرساختی پیشگیری را قبل از وقوع تدبیر کنند.

حسینی نژاد در سخنانش به وضعیت اقتصادی جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش از فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم است ولی درصد بالایی از مشکل اقتصادی حاکم بر جامعه به دلیل نبود نظارت دقیق و سوء مدیریت‌هاست.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های نظارتی و قضایی در مازندران با هر نوع احتکار مقابله می‌کنند، اظهار داشت: دستگاه‌های متولی با هرگونه احتکار مرسوم در جامعه مقابله کرده و اجازه نمی‌دهند تا عده‌ای فرصت‌طلب به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دست بزنند.

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران  بحث پزشک خانواده را موضوعی قابل پیگیری از سوی فرمانداری دانست و گفت: اجرای طرح پزشک خانواده نباید در کشور ابتر بماند، هدف ما جلب رضایت مردم جامعه است.

وی موضوع کشاورزی را در مازندران محوری‌ترین بحث دانست و ادامه داد: دولت برای طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی اعتبار 13 میلیارد تومانی درنظر گرفت که تاکنون 30 درصد آن جذب شد.

حسینی نژاد بر ارتقای ضریب امنیتی در شهرستان ساری تاکید کرد و گفت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی امنیتی ضریب امنیت در شهرستان ساری افزایش می‌یابد و در این بخش زیر سوال نمی‌رویم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت در فراهم کردن اقلام مورد نیاز اطعام ماه محرم اقدام کند، اذعان داشت: با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام مورد نیاز برای اطعام دهی هیئت‌های مذهبی و نذورات عزاداران امام حسین(ع) با هماهنگی سازمان متولی در مازندران فروشگاه‌هایی با قیمت مصوبه اقدام به توزیع کالاهای مورد نیاز در این ایام را داشته باشند.

انتهای پیام/86006/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول