اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز تأکید کرد

لزوم نظارت بر شرایط بهداشتی تهیه و توزیع نذری در محرم

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز بر تأمین شرایط بهداشتی در تهیه و توزیع غذاهای نذری ایام محرم توسط مسئولان هیئت‌ها تأکید کرد.

لزوم نظارت بر شرایط بهداشتی تهیه و توزیع نذری در محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی در شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: در ایام محرم و به‌ویژه دهه اول، بسیاری از افراد به برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازند و حجم بسیار زیادی از مواد غذایی به صورت نذورات مردمی تهیه و توزیع می‌شود که لازم است بهداشت و سلامتی مکان‌های عزاداری و مواد غذایی توزیعی مورد پایش و کنترل قرار گیرد.

وی افزود: همچنین با نظارت کارشناسان بهداشت، وضعیت بهداشتی مساجد و اماکن مذهبی از لحاظ نظافت عمومی و قربانی کردن احشام در دسته‌های عزاداری باید کنترل شود.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: سال گذشته 303 مورد بازرسی از تکایا، مساجد و حسینیه‌ها توسط کارشناسان بهداشتی در ایام محرم صورت گرفت و برای تعدادی از افراد دست اندرکار در مساجد و هیئت‌ها کارت سلامت صادر شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته موارد نامطلوب در این زمینه از سوی بهداشت گزارش نشد.

فدعمی حضور کارشناسان بهداشت در مساجد و حسینیه‌ها به منظور سخنرانی و آموزش‌های توجیهی، برنامه کشیک و گروه‌های بازرسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، تهیه و توزیع اطلاعیه‌های بهداشتی در بین متولیان هیئت‌های مذهبی، توزیع مواد گندزدا و نمونه‌برداری از موادغذایی و آب آشامیدنی این محل‌ها را از جمله اقدامات پیش بینی شده به منظور حفظ سلامت عمومی در ایام محرم و صفر برشمرد.

انتهای پیام/2247/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول