اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:

کمبود نیرو در سطح سازمان دامپزشکی کشور معضلی جدی است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر تعداد حدود 6 هزار نفر نیروی انسانی در سطح 755 واحد اداری و فنی در کشور داریم که این تعداد به نسبت آنچه که باید باشد، تقریبا نصف است.

کمبود نیرو در سطح سازمان دامپزشکی کشور  معضلی جدی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن مشکوه در جلسه‌ای که در سالن جلسات اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با حضور مسئولان فنی ستادی برگزار شد، ضمن اظهار رضایت از عملکرد دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار کرد: از اینکه می‌بینیم اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه علاوه بر انجام مطلوب فعالیت‌ها از نظر ساختمان اداری نیز اصلاحاتی انجام داده است، احساس رضایت می‌کنم چراکه اداره‌ای مانند دامپزشکی به‌عنوان یک‌دستگاه بهداشتی باید در یک فضای مناسب به ایفای نقش وظایف بهداشتی خود بپردازد.

مشکوه همچنین با اشاره به اینکه بحث کمبود نیرو در سطح سازمان دامپزشکی کشور یک معضل و مسئله جدی است، گفت‌: در حال حاضر تعداد حدود ۶ هزار نفر نیروی انسانی در سطح 755 واحد اداری و فنی در کشور داریم که این تعداد به نسبت آنچه که باید باشد، تقریبا نصف است.

وی با اشاره به تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در ایران افزود‌: آمار دانشگاه‌های دامپزشکی در ایران منطقی و معمول نیست و ما حدود 23 دانشکده دامپزشکی را در سطح کشور داریم که هر روز هم در حال توسعه است که این مسئله از یک طرف نکته‌ای مثبت است اما از سوی دیگر بحث اشتغال این فارغ‌التحصیلان در آینده نزدیک با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: اگر تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در ایران را با سایر کشورها مانند فرانسه مقایسه کنیم، می‌بینیم با وجودی که نخستین دانشکده دامپزشکی در فرانسه ایجاد شده است هم‌اکنون این کشور دارای حدود 4 دانشکده دامپزشکی است‌، در نتیجه در بحث اشتغال هم اگر بتوانیم حدود سه هزار نفر نیروی انسانی جذب کنیم آن‌هم با ترکیبی مناسب از دامپزشک و سایر رده‌های دامپزشکی‌، می‌شود امیدوار بود که بتوان تا حدودی مشکل نیروی انسانی را حل کرد.

وی در ادامه به ارائه آمار کشتار دام و طیور زیر نظارت سازمان دامپزشکی کشور در سال 90 اشاره کرد و گفت‌: در سال 90 در دام سبک حدود 6 میلیون رأس گوسفند و بز، در دام سنگین حدود 1.3 میلیون رأس گاو و گوساله و در حوزه طیور نیز بین 550 تا 600 میلیون قطعه کشتار بهداشتی زیر نظارت دامپزشکی در سراسر کشور داشته‌ایم‌.

مشکوه با بیان اینکه امسال سازمان دامپزشکی کشور هدفمند‌سازی واکسیناسیون آبله را در دستور کار خود قرار داده است ادامه داد: ما معتقدیم که اگر حجم کارها را از کمی به سمت کیفی شدن تغییر دهیم و از نظر کیفی فعالیت‌ها را ارتقا دهیم، این کیفی شدن بحث کمیت‌ها را نیز جبران کرده و نتایج بهتری را به بار خواهد آورد‌.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در پایان بحث تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی با منشا دامی را که شعار امسال دامپزشکی نیز بود مدنظر قرار داد گفت: سازمان دامپزشکی حساسیت خاصی روی این موضوع دارد و بی‌وقفه و با تمام توان خود در پی تحقق این شعار است.

انتهای پیام/2700/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول