اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد خبر داد:

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی قیام عاشورا در سعدآباد

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی قیام عاشورا در سعدآباد خبر داد.

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی قیام عاشورا در سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی عصر امروز در آیین سوگواری ماه محرم در سعدآباد با تاکید بر ضرورت بیان صحیح جزئیات تاریخی واقعه کربلا اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) تفاوت اصلی و اساسی با سایر قیام‌های تاریخ دارد، بنابراین تبیین درست فلسفه این قیام برای مردم مهم‌ترین ثمره عزاداری‌هاست که باید مورد توجه مسئولین هیئت‌ها قرار گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) به عنوان کانون انسان‌سازی منحصر به یک تفکر و یا مذهب خاص نیست بلکه این مکتب متعلق به همه آزادی‌خواهان و آزاداندیشان جهان است که باید از این منبع پر فیض الهی برای تعالی و تکامل زندگی فردی و اجتماعی خود بهره‌گیری کنند.

جمالی برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی پیرامون قیام عاشورا با حضور اساتید حوزه در این شهر را از مهم‌ترین برنامه‌های نمایندگی تبلیغات سعدآباد برای تبیین صحیح وقایع عاشورا دانست.

وی با بیان اینکه رویکردهای مختلفی در مورد واقعه کربلا وجود دارد، ابراز داشت: خرافات، انحرافات و حقایقی در مورد این واقعه وجود دارد که باید در این زمینه آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد اظهار داشت: حضور گسترده روحانیان در مدارس سعدآباد به منظور آشنا‌سازی دانش آموزان با فرهنگ عظیم عاشورا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) است.

جمالی افزود: تشکیل هیئت‌های عزاداری در مدارس از برنامه‌های تبلیغات اسلامی سعدآباد در ایام محرم است.

وی اظهار امیدواری کرد که مسئولان با تداوم برنامه‌های مذهبی در مدارس بتواند تعلیم و تربیت اسلامی را در میان دانش‌آموزان نهادینه کنند.

استاد حوزه و دانشگاه نیز اظهار داشت: ضروری است به منظور پاسخگویی به این شبهات و تبیین جهات فرهنگی، اخلاقی، عرفانی و سیاسی این واقعه نشستی اختصاصی برگزار شود.

حجت‌الاسلام محمد نوروزی گفت: امسال با توسل به سیدالشهداء (ع) و توکل به خدا و با همکاری تبلیغات اسلامی و همچنین هیئات مذهبی و به‌ویژه هیات امناء مسجد صاحب‌الزمان (عج) سعدآباد نشست‌های تخصصی ترتیب داده شده تا با تبیین درست اندیشه‌های اسلامی بسیاری از نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب نقش بر آب شود.

انتهای پیام/2451/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول