اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

رونق صنعت فرش‌بافی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: رونق‌یافتن صنعت فرشبافی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک زیادی می‌کند پس باید در این راستا قدم برداشته شود.

رونق صنعت فرش‌بافی در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در مباحث بازاریابی، بیمه‌های قالیبافی، سلیقه‌یابی، ثبت برند، رعایت و اطلاع‌رسانی قوانین مالی و مالیاتی باید بیشتر تلاش شود تا تلاش‌گران این عرصه با همت و پشتکار بیشتری فعالیت کرده و در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند.

وی فرش دستباف را متاثر از فرهنگ، آداب و رسوم مردم کشور و استان دانست و افزود: افراد هنرمند و خوش‌ذوق با الهام‌گرفتن از طبیعت به تولید فرش مبادرت کرده و به این ترتیب احساس‌ها و اندیشه‌های خود را به تصویر کشیده‌اند بنابراین فرش‌هایی که به این ترتیب بافته می‌شوند در بازار ملی و بین‌المللی مشتریان زیادی را جذب می‌کند.

اکبری تقویت صنعت فرش‌بافی استان و فعال‌سازی این ظرفیت را خواستار شد و افزود: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسعه صادرات غیرنفتی را مورد تاکید قرار داده‌اند خوشبختانه در استان ما ظرفیتی به نام صنعت فرش وجود دارد که برای تحقق توسعه صادرات غیرنفتی می‌توان این مزیت را تقویت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در استان ما محصولات مختلف دیگری در زمینه صنعت، کشاورزی و ... نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود اضافه کرد: علاوه بر اینکه برای تولید و صادرات محصولات متنوع دیگر برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود باید به این هنر ـ صنعت توجه بیشتری شکل بگیرد.

وی با بیان این موضوع که فرش دستباف با اشتغال خانواده‌های زیادی در استان ما ارتباط مستقیم دارد بیان داشت: میانگین سرمایه مورد نیاز برای اشتغال هر نفر در صنعت فرش 40 تا 50 میلیون ریال است پس انتظار وجود دارد مسئولان امر به این شاخص توجه کنند زیرا می‌توان افراد آماده به کار زیادی را به این صنعت وارد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بر لزوم توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای عبور از مقطع حساس امسال اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای سال جاری عنوان رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را انتخاب کرده‌اند و پیرو آن مباحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده است بنابراین می‌طلبد برای پشت‌سر گذاشتن شرایط کنونی همه رهنمودهای ایشان مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول