اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

فریدن 339 فقره موقوفه متصرفی و غیر متصرفی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شهرستان فریدن، چادگان و فریدونشهر 339 فقره موقوفه متصرفی و غیر متصرفی دارد.

فریدن 339 فقره موقوفه متصرفی و غیر متصرفی دارد

حجت‌الاسلام حسین اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ساماندهی امامزادگان شهرستان‌های استان اصفهان مورد توجه قرارگرفته است، اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز ساماندهی و بازسازی این امامزادگان از اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای به مساجد و اماکن، اعتبارات مازاد استانی (زکات) و اعتبارات کمک به مصلای‌ها تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 13 امامزاده در شهرستان فریدن وجود دارد، افزود: در سه شهرستان فریدن، فریدونشهر و چادگان 339 فقره مقوفات متصرفی و غیر متصرفی شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد کل بقاع متبرکه و امامزادگان در این سه شهرستان 22 فقره است، افزود: امامزادگان عبدالله و ابراهیم شهر دامنه، امامزاده عبدالله رزوه، امامزاده سلطان سید محمد ننادگان، امامزاده محمد گوشه چقاء، امامزاده اسماعیل فراموشجانش تعدادی از امامزادگانی هستند که در محدوده شهرستان فریدن قرار دارند.

وی تصریح کرد: اخذ سند مالکیت امامزادگان، اجرای زیرسازی و استیل‌کاری گنبد، کاشی کاری و کتیبه کاری سر درها، پیگیری تهیه طرح جامع و جهانگردی و گردشگری، ساخت صحن و رواق‌ها از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته برای امامزادگان این شهرستان در طی چند سال اخیر بوده است.

اژدری با بیان اینکه تعداد کل رقبات موقوفات سه شهرستان چادگان، فریدون شهر و فریدن، 601 رقبه است، ادامه داد: تعداد موقوفات درخواست ثبت‌شده 222 فقره و تعداد اسناد مالکیت اخذ شده موقوفات 132 فقره گزارش شده است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول