اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه:

طرح ساخت پهباد امدادی به دلیل عدم اعتبار نیمه‌کار ماند

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه گفت: طرح پژوهشی ساخت «پهباد امدادی» به خاطر نبود اعتبارات و هزینه اولیه در حال حاضر در نیمه راه متوقف ماند که در صورت اختصاص اعتبار این طرح ادامه می‌یابد.

طرح ساخت پهباد امدادی به دلیل عدم اعتبار نیمه‌کار ماند

لطف‌الله ابوطالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با ساخت «پهباد امدادی» موقعیت‌سنجی در حوادث و زنده‌یاب به طور دقیق امکان‌پذیر می‌شود. 

وی در پاسخ به اینکه چرا از کمک خیران و حمایت‌های مالی داوطلبان برای طرح‌های پژوهشی جمعیت استفاده نکردید، ادامه داد: خیران بهتر است همان‌طور که میلیون‌ها تومان برای مسائل مذهبی مثل مجالس روضه و یا تهیه جهیزیه و خدمات درمانی سرمایه‌گذاری می‌کنند در حوزه علمی و پژوهشی هم بتوانند از نیروی آنها استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه با بیان اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در طرح‌های فرهنگی و پژوهشی برای خیران جا نیفتاده است، بیان کرد: برخی از خیران به نوعی از پرداخت حتی هزینه‌ای برای خرید یک سی‌دی علمی هم امتناع می‌کنند و پرداخت هزینه را از وظایف قانونی جمعیت می‌دانند.

وی کمبود نیرو در این جمعیت را پس از نبود اعتبارات کافی از دیگر مشکلات خواند و ادامه داد: پرسنلی در بخش داوطلبان و جوانان نداریم.

ابوطالبی با اشاره به اینکه اگر چه تعداد داوطلبان و جوانان این جمعیت زیاد هستند اما نمی‌توان از نیرو کاری و توان آنها استفاده کرد و تاکید کرد: در حال حاضر هفت نیرو در این جمعیت مشغول به کار هستند که از بین آنها سه نفر نیروی کارآمدند.

وی گفت: عضویت داوطلبانه تمام دهیاران و رئیس شورای شهر این شهرستان ضمن اینکه سبب تسریع کار شده به نوعی کمبود اعتبار این مجموعه را با کمک‌های مالی تامین کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر مبارکه از وجود یک‌هزار و 200 امدادگر در جمعیت هلال احمر مبارکه خبر داد و بیان کرد: این جمعیت در عرصه برگزاری دوره‌های آموزش عمومی امداد و نجات رتبه خوبی نسبت به سایر شهرستان‌ها کسب کرده است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول