اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

شناسنامه جامع هتل‌ها و مهمانپذیرها در آذربایجان‌شرقی تنظیم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: شناسنامه جامع هتل‌ها و مهمانپذیرهای آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین استان در سطح کشور تنظیم شد.

شناسنامه جامع هتل‌ها و مهمانپذیرها در آذربایجان‌شرقی تنظیم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این شناسنامه، اطلاعات کاملی همراه با تصاویر به تفکیک هر هتل و مهمان‌پذیر درج شده است.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی به دلیل تنظیم و تهیه این شناسنامه جامع، از سوی مدیرکل امور دفاتر مراکز خدمات گردشگری کشور تقدیر شد.

وی تنظیم و تدوین این شناسنامه را به دلیل تعدد اماکن اقامتی آذربایجان‌شرقی و همه‌جانبه بودن اطلاعات مندرج در آن کار دشوار و زمانبری دانست که برای نخستین بار در کشور انجام گرفته و به دلیل حسن اجرای کار، با تقدیر مدیران حوزه گردشگری کشور نیز روبه‌رو شد.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور تصریح کرد: این شناسنامه تمام اطلاعات مربوط به هتل‌ها و مهمان‌پذیران از قبیل سال و چگونگی تاسیس، تعداد اتاق‌ها و تخت‌ها، تعداد اعضا و پرسنل آموزش‌دیده و آموزش‌ندیده، درصد اشغال، مشخصات پرسنلی کارکنان و وضعیت موجود هتل همچون بهداشت و تاسیسات را شامل می‌شود.

محمدی با اشاره به فراوانی اماکن اقامتی استان یادآور شد: آذربایجان‌شرقی هم‌اکنون دارای 29 هتل، هفت هتل آپارتمان و 75 مهمان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احساس نیازی که در رابطه با توسعه اماکن اقامتی و تفریحی در استان به دلیل افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی ورودی احساس شده، با اعطای مجوزهای لازم هم‌اکنون تعداد قابل توجهی هتل و هتل آپارتمان در سطح استان در دست ساخت قرار دارد.

دبیر ستاد دائمی ستاد تسهیلات سفر استان با تأکید بر ضرورت احداث واحدهای اقامتی در نقاط مختلف استان و به خصوص مناطق توریست‌پذیر، از آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول