اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل پیروی از نهضت عاشوراست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ظلم‌ستیز بودن قیام امام حسین(ع) گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل پیروی از نهضت امام حسین علیه السلام است.

ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل پیروی از نهضت عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید‌محمد آتش‌زر امروز در نشست کمیته فنی اجرایی سازمان‌های تاکسیرانی شهری کشور که در قم برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام اذعان کرد: قیام امام حسین علیه السلام را می‌توان از منظرهای مختلفی مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: برای درک ویژگی‌ها و اهمیت این حرکت که از مدینه به مکه و از مکه به سوی کوفه انجام شده و در نهایت به کربلا ختم شد، باید ما جریان‌های سیاسی و اجتماعی حاکم بر آن زمان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و به آنها شناخت پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: حرکت امام حسین(ع) در جامعه اسلامی آن زمان دقیقا حرکت بر خلاف جریان آب بود، در آن زمان زبیریان با امویان و مروانیان درگیری داشتند و این حرکت به گونه‌ای مخالفت با تمام این گروه‌ها بود.

آغاز کینه‌توزی با اهل بیت از واقعه غدیر

آتش‌زر با اشاره به اینکه حادثه کربلا از واقعه غدیر شروع شد گفت: حرکت‌های مخالفت با اهل بیت علیهم السلام از زمان غدیر و حتی قبل از آن و با هدف کینه‌توزی با خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم شروع شده بود.

وی اضافه کرد: اگر امام حسین(ع) در آن زمان به فکر دنیا بود می‌توانست با هر یک از این گروه‌ها که می‌خواست بیعت کند و آنها نیز با اشتیاق تمام و برای بهره‌گیری از مقام امام حسین علیه السلام برای مقاصد شوم خود از این بیعت استقبال می‌کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: این اشتیاق در حالی است که هر دوی این گروه‌ها نیز با حرکت امام حسین علیه السلام برای قیام مخالف بودند.

آتش‌زر تصریح کرد: امام حسین(ع) اگر می‌خواست می‌توانست با توجیه مناسب ابتدا به یکی از این گروه‌ها پیوسته و نسبت به نابودی گروه دیگر اقدام کند سپس همان گروه را نیز از پای درآورد.

وی نتیجه چنین حرکتی را نابودی اسلام دانست و گفت: طبعاً اگر امام حسین(ع) چنین اقدامی انجام می‌دادند الان دیگر جامعه‌ای به عنوان جامعه اسلامی وجود نداشت.

نجات مردم دنیا در پیروی از قیام امام حسین علیه السلام است

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ترس کشور‌های مختلف برای حمایت از غزه افزود: حمایت ایران از غزه در شرایط فعلی به خوبی نشان‌گر این مطلب است که انقلاب اسلامی ایران، پیرو نهضت امام حسین(ع) است، الان نیز نجات مردم دنیا در پیروی از این قیام تاریخی قرار دارد.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول