اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

پژوهش‌های علمی در بخش کشاورزی بدون تجاری‌سازی ارزشی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: دستاوردهای کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکنون قابلیت تجاری‌سازی نداشته و پژوهش‌های علمی در بخش کشاورزی بدون تجاری‌سازی ارزشی ندارد.

پژوهش‌های علمی در بخش کشاورزی بدون تجاری‌سازی ارزشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی مقدمات آغاز به کار مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های فناور، با اشاره به ابعاد تفاهم‌نامه چهار جانبه برای ایجاد این مرکز در تبریز اظهار کرد: موافقت اصولی تاسیس این مرکز از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی دریافت شده است.

وی با اشاره به تنوع موضوع‌های تحقیقاتی در زمینه‌های کشاورزی و منابع طبیعی در استان افزود: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های فناور، همزمان با هفته پژوهش در تبریز رسماً آغاز به کار می‌کند. 

محمدیان این مرکز را مسئول تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی پژوهشگران استان دانست و ادامه داد: فارغ‌التحصیلان بخش و صاحبنظران مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مراکز مستقر شده و فرصت بسیار ارزشمندی برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها فراهم می‌آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه دستاوردهای کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکنون قابلیت تجاری‌سازی نداشته و پژوهش‌های علمی در بخش کشاورزی بدون تجاری‌سازی ارزشی ندارند، گفت: تبدیل دانش فنی به ثروت با هدف اشتغال‌زایی و ارتقای معیشت کشاورزان انجام می‌شود و افراد مختلف می‌توانند ایده‌های مورد نظر خود را به مراکز رشد واحدهای فناور، کشاورزی و منابع طبیعی استان ارائه و آن را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر با وجود ظرفیت‌های بالقوه استان و اعتقاد به نیاز مبرم از طرف مسئولان این حوزه در سطوح ملی و استانی برای وجود یک یا چند مرکز پیشرفته علمی چند منظوره کاملاً آشکار و ضروری است.

محمدیان تصریح کرد: به مراکزی که بتوانند جوابگوی بخش عمده‌ای از پرسش‌های موجود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی باشند و تصویری شفاف از وضعیت گذشته و حال را به نمایش بگذارند و راه‌های علمی و عملیاتی را تجربه و ترویج کنند، نیازمندیم. 

وی با بیان اینکه مراکز رشد باید متولی تحقیقات بنیادین، کاربردی و توسعه‌ای بوده و نتیجه تحقیقات را تا مرحله عملیاتی و تجاری شدن هدایت و پایش کنند، افزود: این مراکز باید فعالیت‌های موجود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را از وضعیت سنتی به مکانیزم‌های صنعتی تبدیل کنند و ضمن ارتقای وضعیت، از زیان‌های موجود بکاهند و حرف و صنایع در حال زوال و ورشکستگی را به سمت توسعه و سودآور شدن هدایت کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه این مراکز باید از فعالیت‌های زیان بار مقطعی و دراز مدت جلوگیری کرده و در زمینه‌های استقلال علمی و خودکفایی تولیدات کشاورزی گام بردارند، افزود: امیدواریم در سال تولید ملی و نهضت جهادکشاورزی بتوانیم با ایجاد این مراکز زمینه‌ساز ارتقا و صدور دانش فنی و صادرات محصولات تولید شده بوده و از این طریق به افزایش ثروت، دانش و اشتغال در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی کمک کنیم. 

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول