اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

توزیع گوشت باید به صورت بسته‌بندی انجام شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای حل مشکلات بهداشتی و همچنین جلوگیری از اجحاف حقوق مصرف‌کننده، گوشت باید به صورت بسته‌بندی ارائه شود.

توزیع گوشت باید به صورت بسته‌بندی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به اینکه انتخابات اتحادیه‌های قصابان و مرغ فروشان به تازگی انجام شده است، اظهار داشت: تشکیل اتحادیه جدیدی با نام فروشندگان مواد پروتئینی راه‌کارهایی مانند عزل، استعفا یا فوت اعضای هیئت مدیره منتخب دارد که در صورت عدم نتیجه‌گیری باید اجرا شود.

وی از وجود مشکل در قیمت گوشت قرمز خبر داد و افزود: رویکردها برای حل این مشکل باید به سمت فروش گوشت به صورت بسته‌بندی باشد، چرا که کنترل‌ها را به لحاظ بهداشتی آسان و از اجحاف حق مصرف‌کننده جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به شناسایی انبارهایی ناشناخته در سطح استان زنجان تصریح کرد: کالاهای مشمول کالاهای اساسی از این انبارها کشف نشده است.

وی اضافه کرد: موجودی انبارهای شناسنامه‌دار به صورت ماهانه دریافت و گزارش می‌شود.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت انواع کالاها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: قیمت گوشت گوساله نسبت به گذشته 10 درصد افزایش یافته و به 21 هزار تومان رسیده است.

وی از افزایش 32 درصدی قیمت عدس در چند وقت اخیر خبر داد و افزود: قیمت عدس از 2 هزار و 500 تومان با 3 هزار 300 تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان قیمت مصوب روغن نباتی را 15 هزار 700 تومان اعلام کرد و گفت: این کالا در بازار با 17 هزار 700 تومان عرضه می‌شود.

وی انواع خرما را از دیگر اقلامی اعلام کرد که قیمت آن افزایش 10 تا 12.5 درصدی یافته است و ادامه داد: قیمت گوجه فرنگی و پیاز افزایش 75 و 20 درصدی را در بازار نشان می‌دهد.

معصومی قیمت 19 قلم کالا را در بازار طی چند وقت اخیر ثابت عنوان و اضافه کرد: قیمت 14 کالا در این مدت افزایش و قیمت 11 قلم کالا از جمله انواع آهن آلات کاهش داشته است.

وی افزایش قیمت دام زنده را از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز اعلام کرد و گفت: پایان فصل برداشت از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی، خرما و برنج است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: افزایش تقاضا و کاهش واردات از دیگر دلایل افزایش قیمت برنج داخلی است.

تامین گوشت و برنج برای هیئت‌های مذهبی

وی از برنامه‌ریزی برای تامین برنج و گوشت هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: تاکنون 203 تن انواع برنج و 90 تن گوشت قرمز و سفید در بین هیئت‌های مذهبی توزیع شده است.

معصومی با اشاره به توافق با مباشر تهیه و توزیع میوه پایان سال که تعاونی روستایی است، اضافه کرد: با مباشر برای تهیه 2 هزار تن میوه عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: از 165 تن روغن‌نباتی توقیف شده، 100 تن در سطح شهر زنجان توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از جذب و ذخیره‌سازی مرغ منجمد خبر داد و افزود: 550 تن مرغ ذخیره سازی شده و 60 تن مرغ منجمد از ترکیه با قیمت پایین‌تر از قیمت مصوب به صورت روزانه توزیع می‌شود.

وی به بازرسی‌های انجام شده از قصابی‌ها و تشکیل 75 فقره پرونده اشاره کرد و افزود: مسئولان پیگیر تامین گوشت گرم گوسفندی از کشتارگاه خوی و توزیع به صورت بسته‌بندی هستند.

معصومی از فراهم‌شدن مقدمات تامین گوشت گوساله از پارس آباد خبر داد و گفت: این اقدام توسط شرکت پشتیبانی امور دام و منوط به همکاری فروشگاه‌های بزرگ شهر است.

ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده 134 میلیارد ریال است

معصومی از دریافت 382 گزارش در مورد تخلفات خبر داد و اضافه کرد: 62 مورد از گزارش‌ها تخلف تشخیص داده شده، 200 مورد غیر متخلف و 61 مورد از این گزارش‌ها در دست بررسی است.

وی بیشترین مورد تخلفات گزارش شده را مربوط به روغن نباتی اعلام کرد و گفت: در بخش خدمات بیشترین شکایت‌ها از حمل و نقل برون شهری بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد بازرسی‌های انجام شده از اول آبانماه را 12 هزار و 362 مورد اعلام کرد و افزود: در این بازرسی‌ها 54 تخلف کشف شده و 433 پرونده تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را 134 میلیارد 208 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام /73004/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول