اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور عنوان کرد

نقش 18 درصدی اصناف کشور در تولید ناخالص ملی

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول شورای اصناف کشور با تاکید بر افزایش تولید ناخالص ملی گفت: اصناف کشور 18 درصد در تولید ناخالص داخلی سوددهی دارند.

نقش 18 درصدی اصناف کشور در تولید ناخالص ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جلال‌الدین محمدشکریه در همایش تجلیل از نخبگان بسیجی و خیران بازار در سالن شهدای سپاه ناحیه این شهر با اشاره به اینکه شخصیت انسان در زمان تحصیل به صورت کامل شکل می‌گیرد، اظهار کرد: فرهنگ تذکر لسانی باید در لایه‌های اولیه خانواده بسترسازی شود تا زمانی که افراد وارد اجتماع شوند مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دایره امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در حوزه رفتاری بلکه در حوزه معرفتی باید دیده شود، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جلوه اخلاق و ظهور واقعی اسلام است.

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور با اشاره به اینکه شهید محمدتقی آقایی‌زاده «شهید شاخص شورای اصناف گیلان» در سال جاری انتخاب شده است، افزود: 65 هزار بسیجی شهید اصناف در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها اعضای هیئت ‌مدیره بودند.

وی، درباره نقش اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی، اعتقاد مدیران در بخش دولتی و خصوصی به انجام اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و ابراز کرد: نامگذاری مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی و زنجیره‌وار همراه بوده است.

محمدشکریه با بیان اینکه در زمان جنگ به نوعی قوانین ما در راستای اقتصاد مقاومتی بسته شد، خاطرنشان کرد: دو اقتصاد مقاومتی تهاجمی و تدافعی داریم و امسال با افزایش 36 درصد صادرات نسبت به سال گذشته، به طرف اقتصاد تهاجمی در حرکت هستیم.

وی، تحریم‌ها را بهترین فرصت برای بازسازی قوانین اقتصادی دانست و بیان کرد: جنگ آینده جهان روی منابع انرژی است.

این مسئول، با بیان اینکه امروز باید با صادرات و تولید سود برخاسته از تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم، اضافه کرد: اصناف کشور 18 درصد در تولید ناخالص داخلی سوددهی دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام بانک مرکزی حدود 400 هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی وجود دارد، یادآور شد: 70 درصد جمعیت کشور زیر 30 سال هستند و بهترین ذخایر خاکی، آبی، معدنی و زیرزمینی را در اختیار داریم.

محمد شکریه، ایران را سومین قدرت نفتی و دومین قدرت گازی در جهان نامید و متذکر شد: ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات ما را واکسینه می‌کند.

انتهای پیام/2300/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول