اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی محقق شد

تکمیل مراحل نصب بزرگترین سازه دریایی پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نفت و گاز پارس از تکمیل مراحل نصب بزرگترین سازه دریایی پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی در سال تولید ملی خبر داد.

تکمیل مراحل نصب بزرگترین سازه دریایی پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری از اتمام مراحل پیچیده نصب سکوی بزرگترین فاز پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این سکوی عملیاتی با ظرفیت تولید 1.200 میلیون فوت مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی به اجرا درآمد.

وی افزود: وزن این سکو 3 هزار و 300 تن و با مساحت 4 هزار و 410 مترمربع است که وزن این سازه بزرگ دریایی با احتساب ملحقات آن به بیش از 9 هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: با اجرای این سکو یک سوم ظرفیت طراحی شده و تولید گاز از این فاز به میزان 1.2 میلیارد فوت مکعب ( معادل 28 میلیون مترمکعب نصب شده است).

سوری اظهار داشت: در طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز گازی میدان مشترک پارس جنوبی ساخت و نصب 3 سکوی اصلی و یک سکوی اقماری در مجموع با ظرفیت تولید 84 میلیون مترمکعب در روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس طراحی و مهندسی این سکوی تولیدی بر اساس جدیدترین استانداردهای صنعتی توسط نیروهای توانمند صنعت نفت را از مهم‌ترین بخش‌های ساخت و نصب این سازه بزرگ دریایی ذکر کرد و افزود: تمام مراحل مربوط به تأمین کالا، ساخت و اجرا و نیز انجام مراحل بارگیری و نصب این سازه به دست متخصصان و شرکت‌های ایرانی به بار نشسته است.

سوری با اشاره به حجم عملیات صورت گرفته در آماده‌سازی این بخش از تاسیسات فراساحلی ( دریایی) گفت: در این سکوی تولیدی تاکنون 60 هزار قطر اینچ لوله‌کشی، 85 کیلومتر کابل‌کشی برق و 1100 عدد تجهیزات برق و ابزار دقیق نصب شده که در مقیاس عملیاتی طرح‌های نفت و گاز جهان حجم قابل ملاحظه قلمداد می‌شود.

وی یادآور شد: انجام مراحل ساخت و نصب این سازه مدرن و مجهز فراساحلی در مدت 34 ماه نمونه‌ای از بلوغ و شایستگی صنعت نفت ایران بوده که در مسیر اجرایی آن 5 میلیون و 400 هزار نفر ساعت کار صورت گرفته است.

سوری با اشاره به برنامه فشرده توسعه بخش فراساحلی فازهای در دست ساخت پارس جنوبی ضمن تاکید بر اهمیت و اولویت تسریع در بخش‌های دریایی پارس گفت: این سکو دومین سکوی نصب شده یک ماه گذشته در میدان پارس جنوبی است که تلاش می‌شود تأسیسات فراساحلی سایر طرح‌ها نیز بر اساس اهداف زمان‌بندی تعیین شده ساخته و نصب شود.

انتهای پیام/2451/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول