اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

بسیج مظهر فداکاری و اقتدار اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: بسیج مظهر فداکاری و اقتدار اسلامی است که تاکنون برای حفظ ارزش‌های نظام خدمات زیادی را انجام داده است.

بسیج مظهر فداکاری و اقتدار اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) به ملت ایران اظهار کرد: امام حسین (ع) با اهدای خون خود و یاران با وفایش، به جامعه اسلامی خون و جان تازه‌ای بخشید.

امام جمعه چرام افزود: امام حسین (ع) جامعه نیمه‌جان آن روز را آنگونه به حرکت انداخت که امروز آن جامعه به جامعه‌ای زنده و پویا تبدیل شده و با یزید زمان به مقابله ایستاده است.

وی با بیان اینکه بر خلاف واقعه عاشورای سال 61، این‌بار یزیدیان هستند که از نفس افتاده‌اند، ابراز داشت: اقامه عزای امام حسین (ع) به ما نیرو می‌دهد و ما را زنده و پر طراوت می‌کند.

طزری تصریح کرد: محرم و صفر آب حیات است که با نزدیک شدن به آن حیات مجدد می‌یابیم که بر این اساس بر همگان فرض است که این مناسبت‌ها را هر چه با شکوه‌تر برگزار کنند.

خطیب نماز جمعه چرام همچنین با اشاره به روز بسیج عنوان کرد: روز بسیج امسال مصادف شده با عاشورای حسینی و این تقارن نشان‌دهنده این است که شرط پیروزی در هر صحنه بسیجی بودن است.

وی با بیان اینکه در دیداری که مقام معظم رهبری با بسیجیان سراسر کشور داشتند، وی بسیج را معجزه انقلاب اسلامی دانستند، گفت: بسیج مظهر فداکاری و از خودگذشتگی است.

طزری با بیان اینکه بسیج باید مواظب آفاتی همچون غرور و تکبر باشد، خاطرنشان کرد: اگر امروز هم تهدیدی متوجه نظام شود این بسیجیان هستند که با رشادت و فداکاری مانند گذشته از انقلاب مواظبت خواهند کرد.

امام جمعه چرام در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آتش‌بس در جنگ غزه اشاره و اذعان کرد: بعد از آن که رژیم غاصب صهیونیستی جنگ را علیه مردم بی‌پناه غزه آغاز کرد، مسئولین نظامی آن اعلام کردند این جنگ هفت سال طول خواهد کشید چرا که قرار است حماس از بین برود.

این مسئول مذهبی تصریح کرد: هدف آنان فشار بر حماس برای پذیرفتن خواسته‌های اسرائیل بود اما هشت روز از این جنگ نگذشته بود که با ذلت و خواری تن به آتش‌بس دادند و تمام شروط حماس را پذیرفتند.

طزری سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی در مقابل جنایات اسرائیل و کسانی که دم از حقوق بشر می‌زدند را از جمله مطالب آشکار شده در این جنگ دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام افزود: بار دیگر این حقیقت روشن شد که رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که تلاش دارد به جهان به ویژه مسلمانان نشان دهد.

وی با بیان اینکه جنگ قبلی اسرائیل با غزه 22 روز طول کشید و در این جنگ فقط هشت روز توانست در مقابل حملات حماس دوام بیاورد، هشدار داد: این نشان‌دهنده این است که نابودی اسرائیل نزدیک است و با مقاومت به هر چه بخواهیم می‌توانیم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/2571/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول