اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران:

تیغه‏‌های برف‏روب در اختیار دهیاری‏های تهران قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: برای گذراندن مطلوب فصل زمستان، تیغه‏‌های برف‏روب در اختیار دهیاری‏های استان تهران قرار گرفت.

تیغه‏‌های برف‏روب در اختیار دهیاری‏های تهران قرار گرفت

حمید اردوخانی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این تیغه‏‌های برف‏روب به صورت هیدرولیک و مجهز به آخرین فناوری روز است.

وی ادامه داد: این ابزارهای برف‏روبی که خودروهای مختص آن قبل از این در اختیار مناطق روستایی دارای دهیاری قرار گرفته بود، با اعتبارات اداره‌‏کل روستایی استانداری تهران تهیه و واگذار شده است.

اردوخانی اضافه کرد: مناطق هدف واگذاری این تجهیزات، نقاط روستایی مستقر در نواحی کوهستانی شرق و شمال‏شرق نظیر دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، ملارد و تهران بودند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: قبل از این، امور برف‏روبی معابر روستایی از سوی اداره‏‌کل راه روستایی وزارت راه و شهرسازی انجام می‏شد.

وی ادامه داد: اما با واگذاری خودرو و همچنین تیغه‌‏های برف‏روب به مدیران روستایی نیاز این مناطق به سایر نهادهای متولی این خدمات کاهش می‏یابد.

اردوخانی اضافه کرد: علاوه بر این، تجهیزات دیگری نظیر خودروهای جمع‌‏آوری زباله در راستای مکانیزه‌‏سازی ارائه این خدمات به مناطق روستایی واگذار شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران افزود: با اقداماتی از این دست در مناطق روستایی استان تهران، موضوعی تحت عنوان پسماند به عنوان معضلی بزرگ در این نواحی دیگر مطرح نیست. همچنین واگذاری چند خودروی آتش‏نشانی در مناطق روستایی برای استفاده در مواقع بروز حوادث محقق شده است.

نقاط مختلف شرق و شمال‏‌شرق استان تهران از جمله نواحی سردسیر و برف‏گیر این استان و کشور محسوب می‏شوند.

مناطقی همچون شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، بخشی از ملارد و بخش مرکزی تهران در زمره این نواحی هستند.

انتهای پیام/2568/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول