اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

قدرت ایران با ارسال تجهیزات نظامی به غزه استکبار را مبهوت کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: یکبار دیگر قدرت ایران با ارسال تجهیزات نظامی به غزه در جنگ هشت روزه به رخ استکبار و هم‌پیمانانش کشیده شد.

قدرت ایران با ارسال تجهیزات نظامی به غزه استکبار را مبهوت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان یزد با گرامیداشت روز نیروی دریایی اظهار داشت: امروز مرزهای آبی کشور ما امن‌ترین مرزهای آبی دنیاست و حتی کشورهای دیگر، امنیت دریاهای خود را از امنیت به وجود آمده توسط نیروی دریایی ایران دارند.

وی افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانسته اقتدار خود را در سطح و زیر آب‌های آزاد حفظ و تقویت کرده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج و گرامیداشت این هفته، عنوان کرد: بسیج یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و یکی از افتخارات بسیج نیز پیروی از ولایت فقیه است.

ناصری یادآور شد: بسیجی پیرو ولایت و متصل به امام حسین (ع) است و هر کدام از ما که بتوانیم درک صحیحی از ولایت و رهبری همچنین قیام امام حسین (ع) داشته باشیم، می‌توانیم یک بسیجی باشیم.

وی با تاکید بر تأسی بسیج از مکتب امام حسین (ع) ادامه داد: امام حسین (ع) در عمل خلوص داشت و همیشه برای مقابله با ظلم در صحنه بود و هیچ‌گاه از دشمنان نهراسید و برای ارتقا جامعه تلاش کرد و بسیجیان نیز باید اینگونه باشند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خنثی شدن توطئه آمریکا و کمک به اسرائیل بیان کرد: آمریکا و اسرائیل غاصب به هر شکلی که بود می‌خواستند فلسطین و مسلمانان این کشور را از میان بردارند و طی این سال‌ها توطئه‌های بسیاری کردند اما به لطف خدا این توطئه‌ها ناکام ماند.

وی با اشاره به بخشی از دسیسه‌های آمریکا و اسرائیل برای از میان برداشتن فلسطین عنوان کرد: اسرائیل و آمریکا زمانی به فتنه در سوریه پرداختند و زمانی با ثروتمندان قطر تبانی کردند و از مناطق دیگر سرباز برای کشتن مردم بی‌دفاع سوریه آوردند تا آنها دست از انقلاب خود بردارند.

ناصری ادامه داد: نزدیک انتخابات آمریکا نیز، آمریکا مخالفان را دور هم جمع کرد و کشورهای منطقه را برای در هم شکستن انقلاب‌های اسلامی و از بین برداشتن جنبش حماس تحریک کرد.

وی تصریح کرد: همه این اقدامات برای از بین بردن فلسطینی‌ها و تضعیف مردم سوریه و افزایش تحریم‌ها علیه ایران انجام شد تا شاید از این طریق بتوانند ایران را مجبور کنند به خواسته‌های آنها تن در دهد و همه محاسبات را به نفع خود تمام کنند.

وی اظهار داشت: 50 سال است که هیچکدام از کشورها از ترس آمریکا و اسرائیل حتی یک اسلحه به فلسطین نفروختند و در تمام این مدت تنها ایران بود که به مسلمانان فلسطین کمک کرد.

ناصری با اشاره به درگیری‌های اخیر غزه عنوان کرد: غزه از هر طرف محاصره شد و اسرائیلی‌ها اجازه ندادند که آب، غذا و سلاح به مردم  غزه برسد اما با تمام این مراقبت‌ها، ایران توانست به آنها سلاح و تجهیزات برساند و گنبد آهنینی که اسرائیل به دور خود کشیده بود تا هر شیء را قبل از رسیدن به شهر با دستگاه‌های پیشرفته ردیابی و توسط موشک‌های خود منهدم کنند، به دست مسلمانان فلسطین و با کمک ایران در هم شکست.

وی ادامه داد: این شکست به نحوی بود که شرایط آتش‌بس را فلسطینیان تعیین کردند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران، افزود: هرچند که آنها به قول خودشان مرگبارترین تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کردند،‌ اما با همدلی مردم و مسئولان به نتیجه‌ای نرسیدند و شاهدیم که تحریم‌ها کم‌کم از بین می‌رود.

امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه همچنین به تشریح دلایل حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا پرداخت و افزود: توجه به اصل تکلیف و عدم توجه به مصلحت‌اندیشی مردم بی‌اطلاع از جمله مواردی است که در قیام امام حسین (ع) قابل تأمل است.

انتهای پیام/2464/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول