اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش شیرخوارگان حسینی در سمیرم برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش شیرخوارگان حسینی با هدف تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سمیرم برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در سمیرم برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی با هدف تجلیل از مقام والای طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سمیرم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، در جمعه دوم محرم‌الحرام همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در عزای طفل شش ماهه امام حسین(ع) در حسینیه انقلاب سمیرم برگزار شد.

در این آئین معنوی مادران با پوشیدن لباس سبز و نصب سربند و چفیه به یاد علی اصغر و مظلومیت این طفل شیرخوار اشک ماتم ریختند.

در این مراسم همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای حضرت علی اصغر امام حسین(ع) به مرثیه خوانی پرداختند و با بیان اشعاری در مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین(ع) و رنج‌های فرزندان سیدالشهدا(ع)به عزاداری پرداخته و مادران با حزن و اندوه و غمگینانه با توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای تربیت حسینی فرزندان خود دعا کردند .

برخی از زنان با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر(ع) هم نوا شدند.

زنان داغدار آمده بودند اشک‌های خود را به مادر کودک جاوید کربلا تقدیم کنند، شهیدی که با سن و سال کم خود، سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنان صحه گذاشت.

امام جمعه سمیرم در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار فارس در سمیرم برپایی این مراسم را موجب آشنایی مادران با فلسفه قیام امام حسین(ع) و شهادت علی اصغر(ع) عنوان کرد و افزود: این همایش یادآور سختی‌ها و رنج‌های مادران شهدای کربلا است که چگونه فرزندان و اطفال مورد تهاجم دشمنان اهل بیت قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سیّد حبیب‌الله موسوی با تشریح نقش مهم و کلیدی مادران در تربیت فرزندان صالح اظهار کرد: اهل بیت(ع) بهترین الگو برای شیعیان هستند و خانواده‌ها با عمل به رهنمودها و دستورات ائمه می‌توانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند.

انتهای پیام/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول