اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

برگزاری تعزیه سنتی تاسوعا و عاشورا در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری تعزیه سنتی تاسوعا و عاشورا در شهرستان کنگان خبر داد.

برگزاری تعزیه سنتی تاسوعا و عاشورا در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در آیین عزاداری سالار شهیدان در کنگان اظهار داشت: ماه محرم ماه بزرگ و ارزشمندی است که برپایی مجالس عزاداری اجر و ثواب زیادی دارد.

وی افزود: در کنگان طی چند شب گذشته شاهد اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی و دینی بوده‌ایم و سطح استقبال مردم از این مراسمات بسیار خوب بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب دینی خاطرنشان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) و شهادت بهترین یاران و نزدیکانش همین امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

اهرمی اقامه عزای امام حسین (ع) را از مصادیق امر به معروف دانست و حجاب را مهم‌ترین عامل مصونیت در برابر توطئه‌های دشمنان دانست.

وی اضافه کرد: باید از منکرات و پلیدی‌ها در جامعه دوری گزینیم تا عبادات ما مورد قبول قرار گیرد و نهی از منکر در واقع یک امر واجب برای هر فرد مسلمان است.

این مسئول بر لزوم گسترش فرهنگ معنویت تاکید کرد و اظهار داشت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه امر مهم و ارزشمندی است و اداره تبلیغات اسلامی کنگان در این راستا حرکت می‌کند.

وی افزود: برای افزایش سطح کیفی فعالیت‌های این نهاد تلاش ویژه‌ای انجام داده‌ایم و تا حدود زیادی به اهداف و برنامه‌های مورد نظر نیز رسیده‌ایم که البته تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

اهرمی با اشاره به اجرای مراسمات دهه محرم در بیش از یکصد هیئت مذهبی و مساجد و حسینیه‌های کنگان افزود: مراسم تعزیه سنتی روزهای تاسوعا و عاشورا نیز با حضور مردم مومن و مسلمان این شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در تمام شهرها و روستاهای کنگان شاهد اجرای برنامه‌های عزاداری هستیم و امیدوار هستیم که این روند تداوم یابد.

انتهای پیام/2451/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول