اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

دولت نگاه ویژه‌ای به خوداشتغالی و مشاغل خانگی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: اعتبارات اختصاص ‌یافته به دو بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی نگاه ویژه دولت به این دو مقوله را نمایان می‌کند.

دولت نگاه ویژه‌ای به خوداشتغالی و مشاغل خانگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌رضوی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی که نظام سلطه تمام تلاش خود را برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده در حوزه اقتصاد علیه نظام اسلامی به کار بسته است، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان یک موضوع مهم بر تمام اجزای حاکمیت و نظام واجب است.

وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است از سیستم بانکی انتظار می‌رود تا تمام ظرفیت خود را در جهت حمایت از تولیدکنندگان بسیج کند.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با استناد به اسناد پشتیبان قانون برنامه پنجم توسعه، سهم تسهیلات بانکی کشور را در سال جاری 30 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان رقمی معادل با 45 هزار میلیارد تومان در کشور است که باید در راستای حمایت از تولید قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این میزان اعتبار در جهت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با اولویت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تکمیل ظرفیت خالی آنها و همچنین جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی اختصاص می‌یابد.

فروزان‌مهر ضمن تاکید بر توزیع هدفمند و اثربخش منابع بانکی تصریح کرد: توجه ویژه دولت به مشاغل خانگی با اختصاص اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی و همچنین تسهیلات خوداشتغالی با اختصاص اعتباری معادل هزار و 220 میلیارد تومان در کشور نشان‌دهنده این مهم است که توجه به این دو موضوع یکی از راه‌های اثربخش و راهبرد مشخص در ایجاد اشتغال و کاهش آمار متقاضیان کار است.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به وجود 2 هزار و 600 میلیارد تومان نقدینگی نزد سیستم بانکی در استان خراسان‌رضوی گفت: علی‌رغم رشد 4/12 درصدی جذب نقدینگی امسال نسبت به سال گذشته ، باید از ابزارهای تشویقی برای افزایش جذب نقدینگی از جامعه و هدایت آن به سیستم بانکی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی همچنین به موضوع هزار و 200 میلیارد تومان معوقات بانک‌های استان اشاره کرد و افزود: این میزان معادل هشت درصد کل تسهیلات اختصاص یافته به استان است که باید در جهت وصول آن با دقت برنامه‌ریزی و اقدام شود.

فروزان‌مهر در این جلسه به موضوع ساماندهی مؤسسات اعتباری استان اشاره کرد و گفت: در این گونه بنگاه‌ها نیز که منابع آنان از نقدینگی مردم استان تامین می‌شود شایسته است از منابع خود در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان استفاده کنند.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول