اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان مطرح کرد

امکان ریزش کوه در جاده جدید زنجان ـ طارم/سوخت اضطراری در ‌محورهای مواصلاتی‌

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از امکان ریزش کوه در نقاط مختلف جاده جدید زنجان به طارم خبر داد و گفت: بازگشایی جاده قدیم این شهرستان در اولویت قرار دارد.

امکان ریزش کوه در جاده جدید زنجان ـ طارم/سوخت اضطراری در ‌محورهای مواصلاتی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏‌نژاد عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان زنجان اظهار داشت: آمادگی عملیاتی دستگاه‎های مرتبط با حوادث در فصل زمستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن سوخت اضطراری در همه محورهای مواصلاتی استان زنجان ضروری است، خاطرنشان کرد: تانکرهای دستگاه‎های اجرایی استان نیز باید برای این امر اختصاص داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعتبارات سوخت‎ها از محل اعتبارات بحران تامین می‎شود، اضافه کرد: همه دستگاه‎‏های مرتبط موظف به همکاری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بالگردی در استان زنجان مستقر نشده است در حالی که استقرار آن در مواقع اضطراری ضروری است، تصریح کرد: بالگرد پس از استقرار در استان زنجان می‎تواند مورد استفاده استان‎های همجوار نیز قرار گیرد.

رئوفی‏‌نژاد با اشاره به اینکه 80 تا 90 درصد از چاله‎های جاده‎های مواصلاتی استان زنجان به دلیل نمک‌پاشی در فصل زمستان است، ادامه داد: نمک سبب تخریب و آسیب این سرمایه بزرگ و با ارزش می‎شود.

* کاهش نمک‌پاشی در فصل زمستان سال‌جاری

وی با اشاره به اینکه با آماده و باز نگه داشتن راه‎های فرعی و یدک می‏‌توان میزان نمک‌پاشی را در مسیرهای اصلی کاهش داد، یادآور شد: محور زنجان به تاکستان باید به صورت دائمی در فصل زمستان باز باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر تردد در جاده قدیم و جدید زنجان به طارم صورت می‏‌گیرد، خاطرنشان کرد: امکان بازگشایی مسیر و امداد‌رسانی در مواقع اضطراری در جاده قدیم بیشتر فراهم است.

وی با اشاره به اینکه امکان ریزش کوه در نقاط مختلف جاده جدید زنجان به طارم نیز پیش‎بینی می‏شود، تاکید کرد: بازگشایی جاده قدیم این شهرستان در اولویت قرار دارد.

رئوفی‏‌نژاد در زمینه برگزاری مانور زلزله در مدارس استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه برگزاری این مانور فقط برای دانش‏آموزان کافی نیست، ادامه داد: این مانور باید به صورت همگانی در استان زنجان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مانور زلزله و آموزش‎های آن از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: باید آموخته‎های دانش‏آموزان به خانواده‏های آنها منتقل شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید آموزش‎های ارائه شده در مانورها از جمله مانور زلزله فراگیر شود.

فرماندار زنجان در ادامه جلسه در زمینه جاده جدید زنجان به طارم اظهار داشت: خطرناک‏ترین قسمت این جاده پوشش مخابراتی نداشته و دستگاه‏های امداد و نجات نیز در آن بخش‎ها مستقر نیستند.

همچنین معاون نیروی انتظامی استان زنجان از آغاز طرح زمستانی نیروی انتظامی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح پس از نخستین بارش در استان آغاز شده است.

بهادر اسماعیلی با اشاره به اینکه با همه تیم‎های امدادی استان زنجان هماهنگی‏های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: با برخی از تکایا و مساجد استان نیز برای اسکان در مواقع اضطراری هماهنگی‏های مورد نظر انجام شده است.

* همه اخبار کولاک و مسدود شدن جاده‎ها اطلاع‌رسانی می‏شود

وی با بیان اینکه همه اخبار مربوط به کولاک و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی اطلاع‌رسانی می‏شود، ادامه داد: محورهای حادثه‎خیز نیز شناسایی و تیم‎های ویژه‎ای برای این محورها در نظر گرفته شده است.

معاون نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه کمبود جرثقیل یکی از مهم‎ترین مشکلات در سال‎های گذشته بوده است، افزود: تزریق سوخت موقت نیز برای خودروهای در راه مانده ضروری است.

انتهای پیام/73006‌/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول