اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش 21 میلی‌متر باران در داراب/ زیرگذر ورودی شهر زیر آب ‌ر‌فت

خبرگزاری فارس: بارش 21 میلی‌متری باران در شبانه‌روز گذشته داراب موجب آب گرفتگی زیرگذر ورودی شهر داراب از سمت شیراز شد.

بارش 21 میلی‌متر باران در داراب/ زیرگذر ورودی شهر زیر آب ‌ر‌فت

رئیس اداره راه و شهرسازی داراب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب علت آبگرفتگی این زیرگذر را عمل نکردن سنسور پمپ لجن‌کش آن اعلام کرد و اظهار داشت: نوروزی رئیس اداره آبفا شهری چند مدت پیش با من تماس گرفت و خواستار استفاده از برق زیرگذر و لجن‌کش برای جوشکاری خط انتقال آب از میدان الله به بلوار مطهری شد اما به او اجازه استفاده نداده‌ایم.

ناصر شادمانی ادامه داد: آبفای شهری داراب قفل کتابی تابلو برق زیرگذر را شکسته، جوشکاری خود را انجام داده و پس از اتصال و سوختن فیوزهای لجن‌کش و تابلو برق یک قفل عادی به آن زده و به راه و شهرسازی نیز اطلاع نداده است.

وی افزود: این زیرگذر که در سال 1384 توسط اداره راه و ترابری سابق احداث و تکمیل شده، هم‌سطح جاده اصلی و دارای شش متر عمق است و در طول عمر خود  البته قبل از تکمیل چند بار دچار آب گرفتگی شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی داراب اضافه کرد: هر ساله با آغاز فصل زمستان لجن‌کش دو زیرگذر ورودی شهر داراب از سمت اکبرآباد و شیراز سرویس می‌شود و امسال نیز این کار را انجام داده‌ایم و لجن‌کش سالم بوده اما برق آن به دلیل استفاده برای جوشکاری مشکل داشته است.

این مسئول در ادامه گفت: صبح امروز پس از حضور برق‌کار در صحنه و اصلاح عیب تابلو، لجن‌کش از ساعت 08:30 شروع به کار و تا ساعت 10:00 آب این زیرگذر را تخلیه کرد.

شادمانی در مورد زیرگذر ورودی شهر داراب از سمت اکبرآباد نیز هشدار داد و گفت: ‌در دو سال گذشته به طور مکرر به شهرداری و فرمانداری هشدار آب‌گرفتگی این زیرگذر را داده‌ام چراکه آب‌های سطحی خیابان شهدا و بلوار مطهری به سمت زیرگذر هدایت شده و پمپ‌های لجن‌کش آن در صورت بارندگی شدید توان لازم را ندارد.

وی افزود: هر چند در این بارندگی به دلیل نخاله‌های ساختمانی و آشغال‌های ریخته شده در جدول بلوار انتهای خیابان شهدا، آب‌ها به سمت منازل مردم و زمین‌های کشاورزی منحرف شد اما خطر بزرگی برای بارندگی‌های آینده است همان‌طوری که در بارندگی دو سال پیش دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش فارس، فرماندار و شهردار داراب نیز صبح امروز از سطح شهر و زیرگذرهای ورودی بازدید کردند و فرماندار هشدارهای لازم در مورد آبگرفتگی‌های معابر سطح شهر را به شهرداری داد و خواستار لایروبی برخی از جداول شد.

انتهای پیام/ 2448/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول