اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

چهاردهمین مانور سراسری زلزله در مدارس اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس استان اردبیل برگزار شد.

چهاردهمین مانور سراسری زلزله در مدارس اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با سراسر کشور چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس استان اردبیل برگزار شد.

در مراسمی که به همین منظور صبح امروز در مدرسه راهنمایی امید انقلاب اردبیل برگزار شد، دانش‌آموزان با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج استاندارد از محل حادثه در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه آشنا شدند.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همکاری دستگاه‌های مرتبط در اجرای این مانور را یادآور شد و ابراز داشت: چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در سراسر مدارس استان اردبیل و در تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود.

احمد محمودزاده آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان و آموزش به فرهنگیان در بحث پناه‌گیری و خروج استاندارد در زمان وقوع حوادث را از اهداف این مانور عنوان کرد.

وی ایران را جزو کشورهای در معرض حوادث اعلام کرد و گفت: از 43 حادثه و بلای طبیعی شناخته شده در دنیا 34 مورد آن در کشور ما رخ داده است، بنابراین نیاز به آموزش و تصمیم‌گیری درست و آمادگی دستگاه‌های ذیربط برای حضور به موقع در زمان‌های لازم ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش از سال‌ها قبل برگزاری این مانورها را آغاز کرده که در راستای آگاه‌سازی افکار عمومی با حوادث غیر مترقبه بسیار مناسب است.

5000 کلاس کم‌‌ دوام در اردبیل تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح‌های تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کشور از سال 85 اشاره کرد و گفت: 10 هزار و 275 کلاس درس در استان اردبیل وجود دارد که از این رقم 5 هزار کلاس کم‌ دوام تعریف شده است.

محمودزاده بیان داشت: با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان از محل تخریب و بازسازی یک هزار و 450 کلاس درس استاندارد و مقاوم‌سازی شده و 3 هزار و 450 کلاس نیز نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان اظهار داشت: با اعتبارات آموزش و پرورش استان در حال اجرای 691 کلاس در بخش تخریب و بازسازی هستیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع بتوانیم همه کلاس‌های درس را مقاوم‌سازی و استاندارد‌سازی کنیم.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول