اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آزمایشگاه پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

بومی‌سازی مواد شیمیایی مورد نیاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست آزمایشگاه پالایشگاه اول پارس جنوبی گفت: کارکنان آزمایشگاه پالایشگاه اول پارس جنوبی توانستند بخش اعظم مواد شیمیایی را تولید کرده و تا حد زیادی از وابستگی واحد آزمایشگاه به خرید مواد شیمیایی خارجی بکاهند.

بومی‌سازی مواد شیمیایی مورد نیاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عبدالله سلیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و بیش از 44 درصد گاز کشور در این مجتمع تولید می‌شود.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش فراوانی برای مقابله با تحریم انجام شده و به موفقیت خوبی رسیده‌ایم.

سرپرست آزمایشگاه پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها و مشکلات در تامین مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه، کارکنان آزمایشــگاه پالایشـگاه اول توانستند بخش اعظم مواد شیمیایی را تولید کرده و تا حد زیادی از وابستگی واحد آزمایشگاه به خرید مواد شیمیایی خارجی بکاهند.

سلیمی گفت: یکی از راهکارهای ادامه‌ فعالیت چرخه‌های صنعت کشور، تغییر رویکرد مصرف‌کنندگان و نگاه به تولیدات ملی است، بدون شک توجه به مقوله‌ بومی‌سازی، خودکفایی و ارتقای توان داخلی نقش کلیدی در توسعه‌ صنعتی و تولید پایدار در کشور به ویژه در شرایط تحریم خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین در همین راستا و با توجـه به اینکـه به دلیل شرایط تحریم تامین بخشی و یا همه مـواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشـگاه مخصوصا واکنش‌گرها که در انحصار شرکت‌های خاصی می‌باشد، با مشکل همـراه بود، همـــکاران بنده در واحـد آزمایشـگاه پالایشــگاه اول مجتمع عظیم پارس جنوبی به عنوان بزرگترین واحـد تولیـدکننده گــاز کشور موفق به تولید مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه شدند.

وی افزود: همکاران آزمایشگاه پالایشگاه اول با تکیه بر توان علمی و تجـارب ارزنـده‌ی خود و پس از مطالعات بسیار در این زمینه اقـدام به تولید و تهیه بخش اعظـم مـواد شیمیایی مثل بافرهای PH، محتویات ویال‌های COD، معـرف اورتو فسفات و دیگر مـواد شیمیایی مـورد نیاز و همین‌طـور جایگزینی روش‌ها و تجهیزات کردند که منجر به صرفه‌جویی اقتصادی در خرید مـواد شیمیایی و تولید واکنش‌گرهایی با کیفیتی مشابه و شاید در برخی مـوارد نیز بهتر از نمونه‌های خارجی شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: واحد آزمایشگاه به عنوان واحد کنترل کمی و کیفی فرآورده‌ها به منظور پایش و کنترل عملکرد واحدهای تولیدی و نیز اطمینان از کیفیت محصولات نهایی با مشخصات استاندارد، نقش بسیار ضروری و حیاتی در تولید پایدار گاز به عهده دارد و این مسئله مسئولیت ما را در این واحد مهم بیشتر و بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/2451/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول