اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک:

تعاونی‌ها نسبت به تشکیل مجامع اقدام کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک بر تشکیل مجامع از سوی تعاونی‌های موجود در این شهرستان تأکید کرد.

تعاونی‌ها نسبت به تشکیل مجامع اقدام کنند

وحید انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با تشکیل مجامع از سوی تعاونی‌ها بر اساس نیازهایشان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبیک معرفی شوند و نیز با تشکیل مجامع می‌توانند به عنوان تعاونی‌های فعال شناخته شوند.

وی افزود: دولت شرایط خوبی را برای دریافت تسهیلات تعاونی‌ها فراهم کرده است که افراد بیکار و جویای کار نیز می‌توانند با ثبت نام در سایت بخش کشاورزی از تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته بهره‌مند شوند.

این مسئول از تشکیل 256 تعاونی در 14 رشته با گرایش‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی، حمل و نقل، مسکن، اعتبار، تأمین نیاز تولید کنندگان، تأمین نیاز مصرف کنندگان، فرش دستباف، تأمین نیاز صنوف خدماتی، عمرانی و اتحادیه در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: از مجموع تعاونی‌ها، تعاونی بخش کشاورزی فعال‌تر و پویاتر است که با توجه به تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور برنامه‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبیک نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک بیان کرد: مشاغل خانگی امروز در دنیا به عنوان یک راهکار جدید برای اشتغال مطرح است که در کشور ما نیز این طرح آغاز شده و می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش بسزایی ایفا کند.

انتظاری ادامه داد: اگر زیرساخت‌های لازم در زمینه مشاغل خانگی فراهم شود و مسئولان در اجرای این طرح خوب عمل کنند، روند اجرای طرح با موفقیت همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت داشتن اهلیت، تخصص، توانایی و فنی بودن، افراد می‌توانند نسبت به ثبت نام در سایت مشاغل خانگی که بر اساس اولویت 305 رشته در زمینه‌های مختلف در نظر گرفته شده اقدام کنند و با تأیید مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به دریافت تسهیلات لازم گام بردارند.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی می‌توانند نسبت به معرفی افراد به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک و نیز معرفی به بانک‌های عامل اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک یادآور شد: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک مصوب شده که شهرداران شهرهای آبیک و خاکعلی نسبت به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای فروش محصولات مشاغل خانگی بازارچه‌هایی را تعبیه کنند.

انتظاری خاطرنشان کرد: مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک نیز باید زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد نمایشگاه‌های فصلی و دائمی برای فروش محصولات مشاغل خانگی فراهم کنند تا سبب افزایش تولیدات و فروش به موقع تولیدات مشاغل خانگی شود و تولیدات تولید کنندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/77006/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول