اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

کشاورزی یکی از اساسی‎ترین زیربناهای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در داخل کشور به کشاورزی بیشتر توجه کنیم چراکه کشاورزی یکی از اساسی‎ترین زیربناهای اقتصاد مقاومتی است.

کشاورزی یکی از اساسی‎ترین زیربناهای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: یکی از بحث‎های مهمی که در پیش داریم واردات مواد غذایی است و اگر همت کنیم و در داخل کشور به مقوله کشاورزی اهمیت بیشتری دهیم قطعاً می‎توانیم تا حدود زیادی نیازهای خودمان را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: روستا به عنوان کانون اقتصاد مقاومتی به شمار می‎رود و کشاورزی نیز به عنوان منبع تولید همواره نقش محوری در خودکفایی داشته است چه اینکه حضرت امام خمینی (ره) نیز کشاورزی را محور توسعه نامیده بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما بخش کشاورزی را تقویت کنیم نه تنها در بحث واردات بی‎نیاز خواهیم شد بلکه می‎توانیم مازاد محصولات را صادر کرده و برای کشور درآمدزایی کنیم به همین دلیل فکر می‎کنم کشاورزی یکی از اساسی‎ترین زبربناهای اقتصاد مقاومتی است.

کشاورزی در روستا باید مورد توجه مسئولان باشد

طاهری در خصوص جایگاه روستا در سند چشم‎انداز 20 ساله کشور گفت: سند چشم‎انداز یک سند کلی و جامع است و همه نیازهای کشور در قسمت‎های مختلف دیده شده است.

وی ادامه داد: قطعاً یکی از مهمترین ارکان رشد کشور کشاورزی است و کشاورزی هم چون در محیط روستا صورت می‎گیرد قطعاً باعث توجه مسئولان و نهادها به روستا خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچه این توجه بیشتر باشد رشد و شکوفایی بیشتر روستاها را شاهد خواهیم بود.

کمیسیون فرهنگی برای همه کارهای فرهنگی احساس مسئولیت می‎کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ارکان شکل‎گیری انقلاب اسلامی خون شهداست و تداوم راه انقلاب بستگی به این دارد که ما راه شهدا را فراموش نکنیم و در برگزاری یادواره‎ها و مراسمات شهدا بکوشیم.

طاهری افزود: برگزاری یادواره شهدا به این معنی است که این نظام و انقلاب به بهای سنگینی به دست آمده و این مسئولیت ما را برای آینده سنگین‎تر می‎کند.

وی اذعان داشت: از طرفی برگزاری این یادواره‎ها محلی است برای توسل به شهدا و کمک گرفتن از روح آنان که دعای آنها باعث می‎شود همه کسانی که برای سربلندی این نظام و کشور زحمت می‎کشند، تلاشهایشان به ثمر بنشیند و این نتیجه‎ای ارزشمند است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس برای همه کارهای فرهنگی احساس مسئولیت می‎کند تصریح کرد: دستگاه‎های فرهنگی متناسب با فرصتی که دارند فعالیت‎های خود را به کمیسیون گزارش می‎دهند مانند بنیاد شهید و سپاه که همه ساله فعالیت‎های خود را بازگو می‎کنند.

طاهری گفت: ما هم آمادگی داریم در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تا آنجایی که از دست ما بر می‎آید و از راه‎های قاونی به مراجع ذیصلاح کمک کنیم و بنده در مجلس هشتم و نهم که بودم در همین راه قدم برداشتم و قاطبه نمایندگان نیز چنین نظری دارند که ارزش‎های دفاع مقدس و ایثار و شهادت را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول