اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی:

احیای امر به معروف ‌و دمیدن روح ‌آزادی‌خواهی ‌دو‌ هدف قیام عاشوراست

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی احیای امر به معروف و نهی از منکر و دمیدن روح استقامت و آزادی‌خواهی را دو آثار عمده سیاسی قیام عاشورا برشمرد.

احیای امر به معروف ‌و دمیدن روح ‌آزادی‌خواهی ‌دو‌ هدف قیام عاشوراست

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سیدعلی هاشمی عصر امروز درمراسم یادواره 9 شهید روستای چارک دشتی ضمن گرامیداشت یاد شهدای کربلای ایران اسلامی با بیان اینکه هرچه داریم از شهدا و امام شهدا داریم، اظهار داشت: عشق، دلدادگی و ولایتمداری مردم چارک زبان زد خاص وعام است.

وی ادامه داد: شهدا با پیروی از قرآن، مکتب اهل بیت و خط سرخ عاشورا مسیرخود را انتخاب کردند.

هاشمی گفت: درارتباط با شهید و شهادت ایثارو فداکاری و غیرت سخن‌ها فراوان گفته شده است اما بازهم هرچه گفته شود قلم ناتوان است که بنویسد، زبان قاصر است که بگوید و ذهن آدمی نمی‌تواند شهدایی که در خون خود شنا کردند این وضعیت عشق و جانفشانی را مجسم کنند.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر و دمیدن روح استقامت و آزادی خواهی را دوآثارعمده سیاسی قیام عاشورا برشمرد.

نماینده ارشد دولت دهم دردشتی خاطرنشان کرد: شعله‌ای که شهادت امام حسین(ع) در دل مومنین برافروخت هرگز خاموش نمی‌شود.

این مقام مسئول افزود: حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند شهدا به ما نیازندارند ما به شهدا نیازمندیم.

فرمانداردشتی گفت: ما اگر می‌خواهیم راه ولایت، راه حسین بن علی و راه سعادت و کمال را گم نکنیم باید یادواره شهدا برگزار کنیم و پیام یادواره شهدا به همه ما این است که ثابت قدم بمانیم.

هاشمی یادآورشد: شمر در جریان صفین تا مرزشهادت هم پیش رفت وجانباز هم بود اما بعد آن جنایت مرتکب شد ودر جریان فتنه 88 هم کسانی بودند که در این انقلاب نقش داشتند اما نتوانستند تا آخربمانند و ریزش کردند.

وی گفت: دعا کنیم که بتوانیم درخط شهدا بمانیم و لازمه‌اش برگزاری یادواره شهداست زیرا شهدا سند افتخاراین ملتند.

امام جمعه موقت خورموج نیزگفت: تمام شهدا عرصه مبارزاتی دینی همه تاسی ازسهیدالشهدا داشتند.

حجت الاسلام سیدغلامحسین حسینی افزود: یادواره شهدا برای زنده کردن نام شهدا نیست برای این است که ما به روح مرده خودمان جان ببخشیم.

وی ادامه داد: شهدا زنده حقیقی هستند و ما جیره خوار سفره شهدا در تمام مراحل زندگی هستیم و برای اینکه خودمان زنده بمانیم این یادواره‌ها را برگزارمی‌کنیم.

فرمانده سابق سپاه دشتی نیزگفت: 8 سال دفاع مقدس با هشت روزمحرم 61 هجری شباهت دارند و اگرتشابه نداشته باشند باید به دفاع مقدسمان شک کنیم.

مجتبی واعظی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) هشت روز یعنی دوم محرم به کربلا رسید، بعد ازحادثه عاشورا گفتند اسب‌ها نعل کنید برجنازه‌ها بتازید وهلهله کنید زیرا نمی‌خواستند جنازه‌ای هویت داشته باشد.

وی افزود: دشمن در8 سال دفاع مقدس هم بر خیلی از جنازه‌های شهدای ما تاختند و همین کاری کردند که روزعاشور برامام حسین(ع) و یارانش کردند.

فرمانده سابق سپاه دشتی گفت: ما فتح المبین، بیت المقدس، ثامن الائمه و... آفریدیم اما عملیات مرصاد یک عملیات تدافعی است و ما آن را دفع کردیم.

واعظی افزود: همانطور که درروزعاشورا با اسب به روی جنازه شهدا تاختند درکربلای ایران نیز عراقی‌ها با حمایت و پشتیبانی استکبارو خون آشام با تانک روی جنازه‌های شهدای ما تاختند تا جنازه‌ها هویت نداشته باشد.

راوی دفاع مقدس گفت: امام حسین(ع) به خاطر حفظ نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکرقیام کرد.

واعظی یادآورشد: بعضی از بچه‌های رزمنده و فرماندهان دوران دفاع مقدس به خاطرعوارض سلاح‌های شیمیایی ازکشورآلمان به صدام فلج هستند.

درادامه نیز گروه تواشیح معراج چارک سرودی در رسای شهدا اجرا کردند.

روستای چارک با 250 خانوار و جمعیتی بیش از هزارو 100 نفر در 15 کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی قراردارد و 9 شهید را تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/66001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول