اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور جوانان استاندار خراسان‌رضوی:

اقدامات کمیته امداد در خانواده پایدار گامی اساسی است

خبرگزاری فارس: مشاور امور جوانان استاندار خراسان‌رضوی گفت: اقداماتی که در طرح خانواده پایدار بر عهده کمیته امداد امام خمینی گذاشته شده است گامی بلند و اساسی در فرآیند این برنامه است.

اقدامات کمیته امداد در خانواده پایدار گامی اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید هادی طالبیان در نشست خبری طرح خانواده پایدار که در سالن کنفرانس اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: این حمایت‌ها باید مستمر باشد و در دوران مدیران و دولت‌های مختلف اجرایی شود.

وی با اشاره به گروه‌های هدفی که در طرح خانواده پایدار در نظر گرفته شده است تصریح کرد: به طور کلی هشت گروه در خانواده پایدار به عنوان گروه هدف مطرح شده‌اند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: نخستین گروه هدف این برنامه گروه انباشته پسران و دخترانی هستند که در سن ازدواج هستند ولی ازدواج نمی‌کنند که این گروه در حدود 500 هزار نفر را در استان خراسان‌رضوی طبق نفوس مسکن سال 85 شامل می‌شوند.

طالبیان ادامه داد: گروه دوم گروهی هستند که در هر سال تصمیم به ازدواج می‌گیرند که 160 هزار نفر در سال را شامل می‌شوند و گروه سوم افرادی هستند که در آستانه ازدواج نادرست هستند و در مرکز بهداشت برای آنها روش‌های پیشگیرانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نظام‌های تشخیصی که در برنامه در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: در مراکز بهداشت برنامه‌های خدمتی برای افرادی که جزو گروه‌های پرخطر بوده و ازدواج می‌کنند در نظر گرفته شده است که در آینده ازدواج آنها منجر به طلاق نشود.

مشاور امور جوانان استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به گروه‌هایی که باید توسط کمیته امداد حمایت شوند تاکید کرد: وظیفه کمیته امداد در جایی است که افراد به دادگستری مراجعه کرده‌اند و نقش‌های حمایتی ویژه‌ای در این زمینه دارند.

طالبیان افزود: این حمایت در گروه‌هایی است که به دلایل اقتصادی قصد جدا شدن دارند و کمیته امداد می‌تواند با حمایت‌های توانمندسازانه به آنها کمک کرده تا زندگی آنها بر هم نخورد.

وی ادامه داد: گروه دوم هم زنانی هستند که باید جدا شده و کمیته امداد از آنها حمایت‌هایی به عمل می‌آورد تا آسیب‌های طلاق در آنها به حداقل برسد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با اشاره به نحوه انجام غربالگری‌ها در مراجع دادگستری تصریح کرد: در این غربالگری‌ها کسانی که طلاق برای آنها لازم است از افرادی که لازم نیست تشخیص داده می‌شوند.

طالبیان در ارتباط با همگرایی دستگاه‌ها در این طرح بیان کرد: در آموزش و پرورش این طرح با انجام آموزش‌ها شروع می‌شود و با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در گروه‌های آخر خاتمه پیدا می‌کند همچنین اقدامات مناسبی با همکاری شهرداری مشهد و دستگاه‌های دولتی دیگر در حال انجام است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اجرای طرح خانواده پایدار در استان اذعان کرد: اجرای کامل این طرح در استان سبب کاهش چشمگیر طلاق‌ها می‌شود کما اینکه اجرایی شدن آن در دادگستری سبب نتایج خوبی شده است.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول