اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

باید در اجرای طرح پزشک خانواده شرایط کشور را در نظر بگیریم

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری شرایط خاص کشور را در نظر گرفت.

باید در اجرای طرح پزشک خانواده شرایط کشور را در نظر بگیریم

رضا سعیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مراکز بهداشت مجری اجرای طرح در استان خراسان‌رضوی هستند و به محض رسیدن دستورات مقتضی از وزارت برنامه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به عدالت اجتماعی که ثمره اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده است تصریح کرد: علاوه بر اینکه پزشک خانواده امکان دسترسی تمام افراد را به پزشک درمانی و پزشکی فراهم می‌کند طرح‌هایی نیز برای توانمندسازی مناطق حاشیه شهر به تصویب رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در ارتباط با طرح‌های انجام شده در حاشیه شهر مشهد برای دسترسی بهتر این افراد به خدمات خاطر نشان کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و در بازدید مجمع نمایندگان از حاشیه شهر و مراکز بهداشتی آن برخی از دستاوردهای این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

سعیدی با اشاره به بودجه تعیین شده برای توانمندسازی مناطق حاشیه شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر 10 میلیارد تومان برای این مقوله در نظر گرفته شده است که میان مناطق حاشیه شهر تقسیم شده است.

وی افزود: تاکنون 40 درصد اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر پرداخت شده است و امید می‌رود 60 درصد باقیمانده نیز به‌زودی به مرحله پرداخت برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره اقدامات انجام شده در راستای فرستادن پزشکان به مناطق محروم در برنامه پزشک خانواده خاطر نشان کرد: تمهیداتی برای این مورد مانند بالا بردن ضریب سرانه، اعطای تشویقی و ضرائب مناطق محروم و در برخی از موارد تسهیلاتی مانند در اختیار دادن مکان مطب برای جلب افراد به مناطق محروم و حاشیه‌نشین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70001/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول