اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

زیرساخت‌های کشاورزی بوشهر نیازمند حمایت وزارت جهاد است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با بیان اینکه برای تسهیلات سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، استان بوشهر باید ویژه دیده شود، گفت: در مجموع زیرساخت‌های کشاورزی استان بوشهر نیازمند حمایت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی است.

زیرساخت‌های کشاورزی بوشهر نیازمند حمایت وزارت جهاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست کارگروه امور اقتصادی و مدیریت بحران استان بوشهر با قدردانی از اهتمام وزیر جهاد و وزیر کشور برای رسیدگی به امور استان بوشهر گفت: مردم و مسئولان استان بوشهر به خاطر این بارش‌ها شکرگزار خداوند هستند ضمن اینکه به خانواده‌های افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، هم تسلیت می‌گوییم.

وی با بیان اینکه بوشهر، محوری‌ترین و استراتژیک‌ترین استان کشور است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است نگاهمان به مسائل کشور ملی و بین‌المللی باشد باید استان بوشهر را نیز در نظر داشته باشیم.

حسنوند تاکید کرد: مردم استان بوشهر داشته‌های خود را برای نظام تقدیم کرده و می‌کنند اما توقع دارند در مواقع بحران نیز مسئولان در کنار آنان باشند و این توقعی بجاست.

استاندار بوشهر بر تامین اعتبار زیرساخت‌های کشاورزی استان بوشهر از جمله سدها، کانال‌های آبیاری، راه‌ها و ... تاکید کرد و گفت: سهم تسهیلات کشاورزی برای استان بوشهر باید بیشتر مورد توجه بوده و اعتبارات آن افزایش یابد.

وی بیان داشت: توقع داریم در تامین اعتبار در بخش کشاورزی، استان بوشهر به عنوان استانی الگو در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای تسهیلات سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، استان بوشهر باید ویژه دیده شود، گفت: در مجموع زیرساخت‌های کشاورزی استان بوشهر نیازمند حمایت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی است.

حسنوند افزود: با وجود ظرفیت‌ها و امکانات موجود اما آمادگی داریم در زمان وقوع سیل و زلزله در سایر استان‌ها، با امکانات مختلف به یاری هموطنانمان بشتابیم.

وی با اشاره به پروژه گذر 75 متری به عنوان راه دوم و مهم خروجی شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه این پروژه ملی است و وزارت راه نیز 6 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص داده از مدیریت بحران کشور نیز انتظار داریم اعتبار مانده این پروژه که 20 میلیارد تومان است را با توجه به وظیفه‌ای که در مواقع بحران دارد، تامین کند.

انتظار داشتیم معاون بحران کشور با چک سفید امضاء به بوشهر می‌آمد

استاندار بوشهر با انتقاد از اظهارات یزدانی معاون ستاد مدیریت بحران کشور در این نشست که عنوان داشته مسئولان و مدیران استان بوشهر باید در مواقع بحران تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: مدیران استان بوشهر در بحران اخیر 24 ساعته پای کار بودند و به بهترین شکل مدیریت خود را انجام دادند، ما نیازی به توصیه نداریم و از مسئولانی که از مرکز می‌آیند انتظار داریم به جای توصیه، اعتباراتی را به استان کمک کنند.

حسنوند خطاب به یزدانی معاون ستاد مدیریت بحران کشور گفت: انتظار داشتیم شما دسته چک سفید امضاء را به بوشهر بیاورید اما با این سخنان تمام مدیران استان ناامید شدند.

یزدانی معاون ستاد مدیریت بحران کشور نیز در این نشست گفت: اگر در نظارت‌های خود دقت نکنیم مشکلات در زمان بحران چند برابر می‌شود.

وی افزود: نیاز است بنیاد مسکن در زمینه حذف بافت‌های خشت و گلی در روستاها اقدام کند تا در زمان بحران با مشکل چندانی مواجه نشوند.

یزدانی اضافه کرد: نیاز است شهرداری‌های بوشهر در حوزه ملی حمایت شوند تا در زمان بحران بتوانند در کنار سایر مسئولان خدمات بهتری ارائه کنند.

معاون مدیریت بحران کشور بر لایروبی رودخانه‌ها و احداث سد در رودخانه‌های فصلی استان بوشهر تاکید کرد و گفت: پس از اعلام خسارت نهایی از سوی استان بوشهر، این گزارش را به معاونت راهبردی ریاست جمهوری منعکس کنیم.

انتهای پیام/66006/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول