اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرک صنعتی کاشمر:

60 درصد شهرک صنعتی کاشمر واگذار شده است

خبرگزاری فارس: مدیر شهرک صنعتی کاشمر گفت: 60 درصد از شهرک صنعتی کاشمر واگذار شده و بقیه آن نیز در حال واگذاری است.

60 درصد شهرک صنعتی کاشمر واگذار شده است

جواد خزاعی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: نوسان قیمت در مواد اولیه سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌شود؛ ضمن اینکه متأسفانه برخی واردکنندگان مواد اولیه علیرغم اینکه با ارز مبادله‌ای اقدام به وارد کردن مواد کرده‌اند اما آن را در بازار با نرخ ارز آزاد به فروش می‌رسانند.

خزاعی ادامه داد: واحدهای صنعتی در کاشمر واحدهای بزرگی نیستند و با توجه به کوچک بودن مجبورند مواد اولیه را از واسطه‌ها خریداری کنند؛ لذا قیمت تمام شده به شدت افزایش یافته و متضرر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اثر همین نوسانات و افزایش قیمت مواد اولیه، یکی از واحدهای تولیدی کاشمر به نام کارخانه فوم ترشیز تعطیل شده و در نتیجه 15 نیروی آن بیکار شده‌اند ضمن اینکه برخی واحدهای تولیدی دیگر هم مانند کارخانه شیر و یا کارخانه ذرت بو داده حجم تولید خود را کاهش داده‌اند.

خزاعی با بیان اینکه برای تداوم تولید و فعالیت واحدهای صنعتی، ثبات قیمت در بازار بسیار مهم است تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی واحدهای صنعتی کاشمر موضوع سرمایه در گردش است که کمبود آن صنعت‌گران را با مشکل مواجه کرده لذا امیدواریم بانک‌های عامل در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر شهرک صنعتی کاشمر همچنین از توسعه این شهرک خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 60 درصد شهرک صنعتی کاشمر واگذار شده و برای صنعت‌گرانی که از این به بعد مراجعه می‌کنند و متقاضی زمین‌های بزرگ هستند نمی‌توانیم پاسخگو باشیم لذا طرح توسعه و احداث فاز دوم شهرک صنعتی کاشمر در دستور کار قرار دارد که به همین منظور واگذاری 95 هکتار زمین در کمیسیون واگذاری و امور اراضی جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول