اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان خبر داد

اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی به طرح آمایش سرزمین

خبرگزاری فارس: معاون شورای برنامه ریزی استاندار اصفهان گفت: 2 میلیارد تومان اعتبار به تدوین طرح سند راهبردی و طرح آمایش سرزمین استان اصفهان اختصاص یافته است که بخشی از آن به مشاوران تحویل داده شده است.

اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی به طرح آمایش سرزمین

علیرضا همدانیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بحث طرح آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی توسعه استان اصفهان اظهار کرد: کارفرمای طرح آمایش استان اصفهان استانداری و معاونت برنامه‌ریزی است که اکنون تدوین این طرح به مشاوران مربوطه تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه 22 بخش مشمول این طرح سند راهبردی شوند، افزود: در حال حاضر از نظر اعتباری برای تدوین سند راهبری استان اصفهان مشکلی نداریم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان تصریح کرد: 2 میلیارد تومان برای طرح آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی استان اصفهان اختصاص یافته است.

وی در ادامه به جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی استان و مهم‌ترین مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: 47 مصوبه در مورد مسکن و امور تخصصی و زیربنایی مصوب شد که طرح نیاسر و بزرگراه‌ها و تغییر کاربری چند بخش خصوصی و دولتی مهم‌ترین آنها بود.

همدانیان گفت: برخی این طرح‌ها مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت که پس از  تجدید نظر در جلسات آتی مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی همچنین در مورد گزارش طرح آمایشی آب در این جلسه افزود: طرح آمایش آب در این جلسه به صورت پاورپوینت ارائه و حاضران دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارائه دادند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امید می‌رود این طرح تا پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد، افزود: میزان کسری آب با اجرایی شدن این طرح آمایش به 200 میلیون متر مکعب آب می‌رسد.

وی گفت: هر چند این طرح با موافقت بیشتر افراد حاضر به مرحله تصویب رسید، اما باید طرح کارون نیز به جذب بخش آبی استان برای سند چشم انداز استان اضافه شود چرا که شرایط  آبی استان و نیز کشور مطلوب نیست.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول