اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در همدان برگزار می‌شود

همایش بررسی نقش اصحاب رسانه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: نخستین همایش استانی بررسی نقش اصحاب رسانه در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

همایش بررسی نقش اصحاب رسانه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، محمد جواد زمردیان در جلسه هم‌اندیشی این همایش در استان همدان اظهار کرد: این همایش برای نخستین بار و با حضور اصحاب رسانه و معاونت تبلیغات و روابط عمومی بنیاد کشور و جمعی از مسئولان در محل موزه دفاع مقدس همدان اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: این همایش با هدف تبیین نقش رسانه‌ها در انعکاس هرچه بهتر فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر  و همچنین گرامیداشت یاد شهدای عرصه خبر و تقدیر و تشکر از فعالان رسانه‌ای مرتبط با این اداره کل در سال‌های 89 و 90 برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: اصحاب 48 رسانه شامل روزنامه‌های سراسری و محلی، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری به این همایش دعوت شده‌اند.

وی بیان داشت: واژه ایثار و پرداختن به مباحث و مسائل مربوط به حوزه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه امروز، با توجه به روحیه ایثارگری ارزشمند به وضوح در جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای استان قابل لمس است که وظیفه خود می‌دانیم تا از مروجان این فرهنگ که امروز به عنوان رزمندگان رسانه‌ای با سلاح تفکر، قلم و زبان خود موجب معرفی بیش از پیش این فرهنگ غنی هستند، قدردانی کنیم.

زمردیان با اشاره به اینکه دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه ارزشمند معرفی می‌شود، تصریح کرد: این گنجینه باید از منظرهای مختلف بررسی شود که یکی از منظرهای مهم بیان این ارزش‌ها از دید رسانه‌های جمعی، دیداری، شنیداری و انعکاس آن به مردم است.

وی با اشاره به نقش و وظیفه رسانه‌ها در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند دفاع مقدس را شناخته و با روش‌های حرفه‌ای و درست آن را به دیگران نیز بشناسانند ضمن اینکه؛ رسانه‌ها در بیان اطلاعات و اخبار در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پیشتاز بوده و نقشی اساسی را ایفا می‌کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان دفاع مقدس را نقطه اوج ملت ایران دانست و اظهار داشت: امروز نیز رسالت رسانه‌ها با توجه به شرایط کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همچنان با صلابت در انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به نسل جوان تلاش کنند.

وی اعلام داشت: دفاع مقدس ظرفیت فراوانی دارد و بنا به فرموده فرمانده معظم کل قوا یک گنج است و باید با توجه به نیازهای جامعه از آن بهره‌برداری کرد.

زمردیان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان همدان در انعکاس اخبار دفاع مقدس استان به خوبی عمل کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با حوزه دفاع مقدس شاهد برگزاری جشنواره دفاع مقدس از منظر رسانه که قبلاً فراخوان آن ارسال شده است، باشیم.

لازم به ذکر است همایش بررسی نقش «اصحاب رسانه» در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان همدان در تاریخ 14 آذر ماه سال جاری از ساعت 8:30 تا 12 در محل موزه دفاع مقدس همدان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2499/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول