اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

60 مرکز مشاوره ژنتیک در اصفهان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 60 مرکز مشاوره ژنتیک در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و این مراکز به خانواده‌ها در راستای پیش‌گیری از افزایش معلولیت‌ها در جامعه مشاوره ژنتیکی ارائه می‌دهند.

60 مرکز مشاوره ژنتیک در اصفهان فعالیت می‌کنند

محمد محمد‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف توسط این اداره برای گرامی‌داشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: ظهر امروز 348 نفر از معلولان استان اصفهان که در زمینه‌های مختلف دارای رتبه‌های برتر هستند، مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: 248 نفر از این معلولان از برترین‌های استان در رشته‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و علمی و 100 نفر از آنها نیز از معلولان برتر استان در مسابقات قرآنی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه به منظور گرامی‌داشت روز جهانی معلول و تجلیل از این معلولان برتر استان در زمینه‌های مختلف این اداره 50 میلیون تومان هدیه به این افراد می‌دهد، تصریح کرد: این اداره اقدامات بسیاری را در راستای رشد و تقویت اذهان عمومی نسبت به معلولان موجود در سطح جامعه انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه تلویزیونی مهر زندگی در زمینه تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان به شمار می‌رود، ادامه داد: هر ساله خدمات مختلفی از سوی این اداره در راستای توانمند‌سازی جامعه و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از معلولین به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

محمد‌زاده با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره ژنتیکی در سطح استان تاکید کرد: در حال حاضر 60 مرکز مشاوره ژنتیک در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و این مراکز به خانواده‌ها در راستای پیش‌گیری از افزایش معلولیت‌ها در جامعه مشاوره ژنتیکی ارائه می‌دهند.

وی به خدمت‌رسانی این مراکز در راستای افزایش و ارتقای سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: مراکز مشاوره ژنتیک با ارائه مشاوره ژنتیکی به خانواده‌های پیش از بچه‌دار شدن در راستای کاهش بیماری‌های ژنتیکی و جلوگیری از رشد معلولیت در سطح شهر‌ها و روستا‌ها تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول