اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبر داد

معرفی 6 واحد متخلف مصالح ساختمانی به تعزیرات

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از معرفی شش واحد تولیدی متخلف فرآورده‌های مصالح ساختمانی به تعزیرات حکومتی خبر داد.

معرفی 6 واحد متخلف مصالح ساختمانی به تعزیرات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی ظهر امروز در جلسه برطرف کردن موانع استانداردسازی مصالح ساختمانی در اردبیل اظهار داشت: با اجباری شدن اجرای استاندارد مصالح ساختمانی و بر اساس مصوبه هیئت وزیران استانداردسازی مصالح ساختمانی و تذکر و بازدیدهای فنی و معرفی متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال بازدیدهای فنی انجام شده شش واحد متخلف در فرآورده مصالح ساختمانی به دلیل بی‌توجهی به تولید محصول استاندارد و پیگیری نکردن اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسئول ادامه داد: این بازدیدها در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حمایت از تولید داخلی و باکیفیت به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

علایی افزود: بر اساس وظایف ذاتی و نظارتی این اداره کل و همچنین نظارت مستقیم بر تولیدات مشمول مقررات استاندارد اجباری که از مهمترین وظایف سازمان ملی استاندارد است این واحدها متخلف شناخته شده‌اند.

وی بیان داشت: صاحبان این واحدها به رغم پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی اردبیل اقدامی برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نکرده بودند که به سازمان تعزیرات معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی شده است حفظ حقوق شهروندی با رعایت مقررات استاندارد ضروری است.

علایی اضافه کرد: کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش با همکاری دستگاه‌های اجرایی و به صورت اکیپ مشترک نظارت و کنترل می‌شوند.

وی گفت: از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین هم‌استانی‌ها تقاضا داریم در ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی از فرآورده‌های مصالح ساختمانی استاندارد استفاده کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: تولیدکنندگان استانی در راستای توسعه اشتغال باید به این امر توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه فرآورده مصالح ساختمانی غیراستاندارد آن را با تلفن گویای 1517 به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول