اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت خانواده کمیته امداد:

ازدواج‌های عاشقانه کمیته امداد را با مشکل مواجه می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور گفت: ازدواج‌های عاشقانه و یا خیابانی‌ که به‌ طور معمول موفق نبوده دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد را با مشکل مواجه می‌کند.

ازدواج‌های عاشقانه کمیته امداد را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌محمد ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح جامع خانواده پایدار که در سالن اجتماعات مدیریت مشهد کمیته امداد خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر 10 درصد از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد را زنان مطلقه تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی یک میلیون و سی هزار زن بی‌سرپرست را در کل کشور در کفالت دارد و بیشتر این تعداد مربوط به خانواده‌هایی است که سرپرست خود را به دلیل فوت از دست داده‌اند ولی تعداد زنانی که به دلیل طلاق سالانه به کمیته امداد مراجعه می‌کنند رو به افزایش است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در کمیته امداد کشور در راستای      ریشه‌یابی طلاق خاطر نشان کرد:نخستین و مهم‌ترین دلیل طلاق در سطح کشور به دلیل بیماری‌ها و ناتوانی‌های جنسی است.

ذوالفقاری تاکید کرد: در گذشته تفکر عموم بر این باور بود که این‌گونه از بیماری‌ها درمانی ندارد ولی در حال حاضر با پیشرفت علم در زمینه این نوع اختلالات می‌توان از وقوع این دست از طلاق‌ها جلوگیری کرد.

وی در ارتباط با دیگر مشکلاتی که سبب بروز طلاق می‌شود ادامه داد: دومین عامل اصلی بروز طلاق ازدواج‌های غیراصولی است.

معاون حمایت و سلامت خانوداه کمیته امداد کشور با توضیح اینکه ازدواج اصولی باید شرایط خاصی داشته باشد تاکید کرد: ازدواجی اصولی است که آسان، با تدبیر، اخلاقی و به موقع باشد.

ذوالفقاری افزود: ازدواج‌های عاشقانه و یا خیابانی، ازدواج‌هایی هستند که به‌طور معمول موفق نبوده و دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد را با مشکل مواجه می‌کند.

وی از بین رفتن خانواده‌های گسترده را یکی از معضلات در بحث ازدواج جوانان عنوان کرد و متذکر شد: در حال حاضر خانواده به شکل بسته و اتمی درآمده است و از این رو سبب به وجود آمدن تصمیمات لحظه‌ای و زودگذر و غیرعاقلانه در مورد ازدواج می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور کم بودن سن، تفاوت فرهنگی، تفاوت درک و نگاه به زندگی و تحمیل اطرافیان را از مشکلات دیگری عنوان کرد که می‌تواند سبب بروز ازدواج‌های ناپایدار شود ‌‌و اذعان کرد: باید برای پیش نیامدن این‌گونه از مشکلات آموزش‌های زندگی را برای افراد در نظر گرفت.

ذوالفقاری با اشاره به دیگر معضلاتی که سبب بروز طلاق می‌شود اضافه کرد: مواردی مانند نازایی، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و معیشتی، چند همسری، خشونت علیه زنان و به زندان افتادن سرپرست‌های خانواده‌ها از جمله مشکلاتی است که سبب افزایش میزان طلاق در جامعه می‌شود.

وی یکی از مشکلات خانواده‌های طلاق را فساد اخلاقی دانست و ادامه داد: نداشتن الگوهای مناسب یکی از معضلاتی است که فساد را در خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های طلاق افزایش می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور تصریح کرد: باید برای رفع این‌گونه مشکلات که در واقع از نداشتن دلدادگی زوج و زوجه به یکدیگر نشأت می‌گیرد الگوهای رفتاری صحیح در زندگی مشترک را نهادینه کرد.

اتنهای پیام/70017/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول