اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

قشر جوان بیشتر در معرض بیماری ایدز هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: قشر جوان بیشتر در معرض رفتارهای پر خطر منجر به بیماری ایدز هستند که باید آموزش لازم در این خصوص بیشتر صورت گیرد.

قشر جوان بیشتر در معرض بیماری ایدز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه شورای سلامت و بهداشت استان اصفهان با اشاره به هفته مبارزه با بیماری ایدز اظهار کرد: امروزه آلودگی به بیماری ایدز از حد استفاده از سرنگ آلوده و یا آلودگی از طریق فرآورده‌های خونی گذشته است و باید رفتارها و ناهنجاری‌های جنسی به ویژه برای قشر جوان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا باید آگاهی جوانان در رابطه با راه‌های انتقال و پیشگیری این بیماری گسترش و به پایبندی به خانواده تاکید بیشتری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با‌توجه به این بیماری که درمان خاصی ندارد، باید اطلاع رسانی بیشتر شود.

وی با اشاره به افراد آلوده، وسایل تزریقی و آرایشی، ادامه داد: خال‌کوبی‌ها تاتو در برخی از آرایشگاه‌ها می‌تواند منتقل کننده ویروس ایدز باشد.

شیرانی اضافه کرد:‌ بیماری ایدز ابتدا از طریق انتقال خون و فرآورده‌های خونی، دوم از طریق اعتیاد تزریقی، وسایل مشترک و سرنگ آلوده و در مرحله سوم از طریق افزایش مبتلایان به بیماری ایدز بر اثر بی بند و باری جنسی در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2301/ق/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول