اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کشور:

بخشی از بزهکاری اتفاق افتاده در جامعه مربوط به فرزندان طلاق است

خبرگزاری فارس: معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: بخشی از بزهکاری اتفاق افتاده در جامعه مربوط به فرزندان طلاق است که با کمتر شدن پدیده طلاق در جامعه میزان این نوع بزهکاری‌ها نیز کاهش می‌یابد.

بخشی از بزهکاری اتفاق افتاده در جامعه مربوط به فرزندان طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌محمد ذوالفقاری در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح جامع خانواده پایدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برخی از موارد خانواده‌ها در یک خانه زندگی می‌کنند ولی ویژگی‌های عاطفی را که باید در یک خانواده وجود داشته باشد ندارند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در برخی از مناطق جنوبی کشور چندهمسری رایج است و مردها برای برخی از همسران فقط نامی از همسر را دارند ولی به لحاظ عاطفی به زن رسیدگی نمی‌کنند.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور با تاکید بر لزوم نزدیک شدن بیشتر برنامه خانواده پایدار به حوزه اجرایی در دستگاه‌های مختلف خاطر نشان کرد: هنگامی که تمام مشکلات فرآیندهای در نظر گرفته شده برای تمام دستگاه‌ها اجرایی شود می‌تواند به نتایج خوبی منتج شود.

ذوالفقاری طرح خانواده پایدار را به لحاظ اجرایی طرحی ظریف دانست و خاطر نشان کرد: اگر تمام ظرافت‌های در نظر گرفته شده برای این طرح اجرایی شود یک طرح مبارک و یک حرکت میمون است.

وی با بیان اینکه بخشی از بزهکاری اتفاق افتاده در جامعه مربوط به فرزندان طلاق است اظهار کرد: با کمتر شدن پدیده طلاق در جامعه میزان این نوع بزهکاری‌ها نیز کاهش می‌یابد.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 27 هزار خانواده زیر پوشش امداد سرپرست‌های زیر 18 سال دارند افزود: این افراد متعلق به خانواده‌هایی هستند که سرپرست را به خاطر فوت و یا طلاق از دست داده‌اند و مادر نیز ازدواج مجدد انجام داده است و سرپرستی خانواده را یکی از فرزندان به عهده گرفته است.

ذوالفقاری اضافه کرد: بدیهی است که با کم شدن میزان طلاق در کشور میزان این گونه مشکلات و آسیب‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن کامل طرح خانواده پایدار تاکید کرد: اگر این کار کامل انجام نشود ضررهای آن از اجرا نشدنش بیشتر است.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی کشور با اعلام آمادگی برای همکاری کمیته امداد کشور با خراسان‌رضوی اظهار کرد: در حال حاضر تحقیقاتی در کمیته امداد کل کشور در زمینه دلایل بروز طلاق انجام شده است که با کمال میل حاضر به در اختیار قرار دادن آنها به کمیته امداد خراسان‌رضوی هستیم.

انتهای پیام/ت/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول