اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل پایداری هوا

آلودگی هوای اراک تا 2 روز آینده ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: آلودگی هوای شهر اراک به دلیل پایداری هوا تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

آلودگی هوای اراک تا 2 روز آینده ادامه دارد

امیر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شاخص استاندارد سنجش آلودگی هوا  تا روز گذشته 90 میکروگرم بر متر مکعب بود که بیشترین آلودگی ناشی از ذرات معلق و ریزگردها است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تا چند روز آینده پایداری هوا را خواهیم داشت، پیش‌بینی می‌شود هوای شهر اراک تا دو روز آینده نیز با این شرایط همراه باشد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در شرایط آلودگی موجود می‌طلبد شهروندان و به ویژه افراد مبتلا به ناراحتی‌های تنفسی تا حد امکان از منازل خود خارج نشده و از حضور در اماکن عمومی خوداری کنند.

انصاری ادامه داد: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که برای کاهش آلودگی در این شرایط لازم است از ورود بی‌مورد خودروها در شهر خودداری کرده و بیش از این موجبات آلودگی هوای شهر را فراهم نسازیم.

وی گفت: شهروندان نیز در کاهش میزان آلایندگی نقش بسیار مهمی دارند که یکی از راه‌های ایفای نقش آنها عدم ترددهای بی‌مورد با وسایل نقلیه در سطح شهر است.

آلودگی بیش از حد هوای اراک امروز موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های شهر اراک شد.

به گفته وی 52 درصد آلودگی هوای اراک به عنوان هشتمین شهر آلوده کشور مربوط به صنعت و در شهرهای شازند، ساوه و دلیجان مربوط به تردد خودرها و ریزگرده هاست.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول