اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور در نهاوند است / تولید سالانه 300 تن گوشت ماهی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور در نهاوند سالانه 300 تن گوشت ماهی تولید می‌کند.

تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور در نهاوند است / تولید سالانه 300 تن گوشت ماهی

احد ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب تولید ماهی استان همدان است زیرا بیش از 41 استخر پرورش و ذخیره تولید گوشت ماهی در این شهرستان وجود دارد.

وی وجود سراب‌ها، چشمه‌ها و قنات‌های پرآب و خروشان را بزرگ‌ترین مزیت نهاوند در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، دامپروری و شیلات دانست و ادامه داد: این شهرستان با این ظرفیت به قطب تولیدات شیلات و کشاورزی در استان و غرب کشور تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: به خاطر وجود ظرفیت‌های بالا و زیرساخت‌های مناسب توسعه در بخش کشاورزی و شیلات موجب شده که سرمایه‌گذاران بتوانند در زمینه‌های تولید ماهی در این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و تا سه سال اصل سرمایه‌گذاری آنها جذب و برگردانده می‌شود.

وی به وجود طولانی‌ترین و پرآب‌ترین سراب استان همدان به نام سراب گاماسیاب اشاره کرد و ابراز داشت: وجود این نعمت خدادادی موجب شده تا کشاورزی و دامداری در حاشیه این رودخانه عظیم و خروشان توسعه‌یافته و عملاً موجبات توسعه شهرستان نهاوند را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، توریستی و گردشگری و شیلاتی فراهم آورد.

ظفری به نامگذاری روستای بابارستم به نام تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور اشاره کرد و افزود: از آن جایی که این روستا در محل عبور رودخانه گاماسیاب قرار دارد توانسته با سرمایه‌گذاری تعدادی از علاقه‌مندان به تولید و پرورش شیلات این روستا را به نام دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور نامگذاری کنند.

وی ادامه داد: این دهکده قادر است سالانه 300 تن گوشت ماهی از استخرهای پرورش ماهی در این روستا تولید شده که برای 150 نفر مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تولید سالانه یک‌هزار و 850 تن گوشت ماهی در نهاوند خبر داد و گفت: بیشتریت مقدار تولید گوشت ماهی استان در نهاوند تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخل شهرستان به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی گوشت ماهی قزل‌آلا در نهاوند را به خاطر رشد در آب‌های رودخانه‌ای به نام ماهیان سردآبی را به لحاظ کیفیت و ارزش غذایی از سالم‌ترین و مرغوب‌ترین گوشت و ماهی در کشور خواند و ابراز کرد: این موضوع موجب شده که هر ساله تعدادی زیادی از مسافران نهاوندی بخش قابل توجهی از گوشت مورد نیاز خود را از نهاوند خریداری کنند.

انتهای پیام/89016/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول