اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران:

سلامت غذایی پروژه اولویت‌دار شیلات ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: توسعه تحقیقات آبزی‌پروری و فرآورده‌های شیلاتی، امنیت و سلامت غذایی از جمله پروژه‌های اولویت‌دار شیلات ایران است.

سلامت غذایی پروژه اولویت‌دار شیلات ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس‌علی مطلبی در دیدار با کیهان هاشم‌نیا استاندار گیلان اهداف، برنامه‌ها و توانمندی‌های مؤسسه تحقیقات شیلات ایران را در راستای پشتیبانی از تولید و توسعه پایدار فعالیت‌های شیلاتی عنوان کرد.

وی با بیان رئوس برنامه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار مؤسسه تحقیقات شیلات ایران در گیلان گفت: با توجه به اهمیت و توسعه پایدار پرورش ماهی درقفس و تأکید بر انجام مطالعات و امکان‌سنجی آن، توسعه تحقیقات آبزی‌پروری و فرآورده‌های شیلاتی، امنیت و سلامت غذایی از جمله برنامه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار شیلات ایران اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود سه مرکز پژوهشی شیلات در گیلان، از پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش‌محور در مراکز تحقیقاتی شیلات گیلان خبر داد و یادآور شد: امسال 8 دانشجوی مقطع دکترا در رشته آبزی‌پروری و بهداشت آبزیان در پژوهشکده آبزی‌پروری بندر انزلی و رشته تکنولوژی فرآورده‌های شیلاتی در مرکز ملی تحقیقات آبزیان و بهداشت آبزیان در انستیتو تحقیقات ماهیان خاویاری پذیرش شدند.

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور اظهار کرد: گستردگی، شرایط خاص و اهمیت منابع آبی استان و موقعیت منطقه و شرایط آب و هوایی بسیار مناسب برای تولید محصولات آبزی پروری، تکثیر و پرورش ماهیان بومی، توسعه و استمرار مطالعات و تحقیقات شیلاتی را ایجاب کرده است.

کیهان هاشم‌نیا افزود: مجموعه‌های تحقیقاتی که بتوانند تولید علم و ثروت را توأمان به سرانجام برسانند بیش از همه مورد حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های دولتی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مراکز تحقیقات شیلات ایران برای نخستین بار موفق به جذب دانشجوی پژوهش‌محور در مقطع دکترا شده است، ابراز کرد: مرکز تحقیقات شیلات ایران که در گیلان مستقر است یکی از مراکز مهم تحقیقاتی کشور را زیر نظر مدیریت واحد خود دارد.

به گفته استاندار گیلان، پذیرش دانشجویان مذکور در منطقه دکترا موجب توسعه فعالیت‌های علمی و برطرف کردن مشکلات حوزه آبزی‌پروری است.

وی از اهمیت دو بخش کشاورزی و گردشگری در استان اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت استان نسبت به این دو بخش با حساسیت ویژه نگاه می‌کند و از ظرفیت‌ها و مزیت‌های گیلان در امور تحقیقاتی، پژوهشی و علمی به منظور توسعه این بخش‌ها به صورت ویژه حمایت می‌کند.

هاشم‌نیا از پیشنهاد تشکیل شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای شمال کشور خبر داد و افزود: دو عامل زیست‌محیطی دریا و جنگل که در سراسر شمال کشور پوشیده شده از یکدیگر جدا نیستند و ما نیز باید تمام زیر ساخت‌ها مانند راه‌ها، بنادر و تولیدات را طبق حفظ این دو عامل مدیریت کنیم از این‌رو استان‌های شمالی در این زمینه باید به صورت مشترک، یکپارچه و واحد عمل کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول