اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بومی سازی سگمنت‌های واحد ریخته‌گری نورد پیوسته صورت گرفت

صرفه جویی 300 هزار دلاری فولاد مبارکه

خبرگزاری فارس: رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته فولاد مبارکه گفت: با بومی سازی سگمنت‌های واحد ریخته‌گری نورد پیوسته فولاد مبارکه هزار دلار صرفه‌جویی حاصل شد.

صرفه جویی 300 هزار دلاری فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، جواد صباغی اظهار کرد: با دست‌یابی به دانش فنی و ساخت شاسی فلزی اصلی سگمنت‌های واحد ریخته‌گری فولاد سبا، علاوه بر بومی سازی این تجهیزات و ارتقا خودباوری کارکنان،300 هزار دلار صرفه جویی حاصل شد. 

وی در مورد ویژگی‌های این تجهیز افزود: ماشین ریخته‌گری از قسمت‌هایی به نام سگمنت تشکیل شده است که وظیفه، هدایت تختال، خنک کاری، صاف کردن و همچنین کاهش ضخامت آن در حالی که دارای مغز مذاب هستند را داراست. 

رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته فولاد مبارکه با بیان اینکه این سگمنت‌ها دارای قسمت‌های متعدد از قبیل: شاسی فلزی، رولیک، ساپورت و بیرینگ رولیک، سیستم‌های گریس‌رسانی، خنک کاری مدار باز و بسته و هیدرولیک هستند، ادامه داد: این تجهیزات از کشورهای خارجی از جمله ایتالیا در بازه زمانی و صرف هزینه‌های زیادی تأمین می‌شد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و هزینه‌های زیادی که تأمین خارجی این سگمنت‌ها به دنبال داشت، تصمیم گرفته شد شاسی فلزی اصلی آن که از قطعات مهم  سگمنت است، در کشور و به دست صنعتگران داخلی  تهیه شود.

صباغی اضافه کرد: به دنبال این تصمیم تیم برنامه‌ریزی بومی سازی متشکل از دفتر فنی تعمیرات و واحد ریخته‌گری ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا و قسمت خرید تشکیل شد.

وی نخستین اقدام برای انجام این امر مهم را تهیه مدارک فنی این تجهیز توسط مهندسی معکوس با کمک پرسنل واحد ریخته‌‌گری ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا خواند و گفت: پس از تهیه مدارک فنی، تیم به شناسایی سازندگان داخلی پرداخت و کار ساخت زیر نظر تیم فنی و با نظارت‌های حین ساخت به اتمام رسید.

رئیس تعمیرگاه ریخته گری ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته فولاد مبارکه با بیان اینکه سگمنت بومی سازی شده پس از طی کردن مراحل ساخت با همت پرسنل زحمت کش تعمیرگاه واحد ریخته‌گری، آماده‌سازی، تنظیم و در ماشین ریخته‌گری نصب گردید، تصریح کرد: این سگمنت طی چند نوبت در ماشین ریخته‌گری نصب شده و با تولید 510 هزار تن تختال بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهد. 

وی یادآور شد: با ساخت این تجهیز و صرفه جویی 300 هزار  دلاری در این راستا، برگ زرین دیگری به کارنامه فولاد مبارکه در بخش بومی سازی قطعات اضافه شد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول