اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا خواستار توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به طرح جدید اسرائیل برای ساخت چند هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی، تجدید نظر در این تصمیم را خواستار شد.

آمریکا خواستار توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای رسما نسبت به طرح اسرائیل برای ساخت 3هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، واکنش نشان داد.

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه آورده است: آمریکا با هر اقدام یکجانبه‌ای از جمله شهرک‌سازی‌های کرانه باختری و ساخت و ساز در قدس شرقی مخالف است، چراکه این اقدامات تلاش‌ها برای رسیدن به مذاکرات مستقیم و دوجانبه را پیچیده می‌کند و این ریسک را به وجود می‌آورد که در مورد نتیجه مذاکرات پیش‌داوری صورت گیرد. این موضوع شامل ساخت و ساز در منطقه E1 نیز می‌شود، چراکه این ناحیه منطقه‌ای حساس است و ساخت و ساز در آن می‌تواند بالاخص به تلاش‌ها برای رسیدن به راهکار دو دولتی لطمه بزند.

وی ادامه می‌دهد: ما این موضوع را برای اسرائیل روشن کرده‌ایم که چنین اقدامی خلاف سیاست‌های آمریکا است. آمریکا و جامعه بین‌الملل از همه طرفین انتظار دارد تا در روند رسیدن به صلح نقشی سازنده ایفا کنند. به طرفین توصیه می‌کنیم اقدامات یکجانبه را متوقف کنند و گام‌هایی محکم در جهت رسیدن به مذاکرات مستقیم بردارند، چراکه در آنجا می‌توان در مورد همه این موضوعات مذاکره کرد و از این طریق می‌توان هدف رسیدن به دو دولت که در کنار هم با صلح و امنیت زندگی می‌کنند را محقق کرد.

امروز «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید نیز در مورد این تصمیم اسرائیل صحبت کرد و از اسرائیلی‌ها خواست در تصمیم خود تجدید نظر کنند. وی نیز این اقدام را مخالف سیاست‌های آمریکا دانست و خواستار توقف این طرح شد.

تصمیم جدید کابینه رژیم‌صهیونیستی که اقدامی تلافی‌جویانه بابت شکست این رژیم در مجمع عمومی سازمان ملل است، با واکنش کشورهای مختلف دنیا روبرو شده، به نحوی که امروز پنج کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، سوئد، اسپانیا و دانمارک سفرای اسرائیل را احضار کرده و به این تصمیم اعتراض کردند.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول