اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال صورت گرفت

کاهش 4 درصدی آمار زندانیان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی از کاهش 4 درصدی آمار زندانیان استان در 7 ماه ابتدای سال خبر داد.

کاهش 4 درصدی آمار زندانیان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد غفاری صبح امروز و در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، به آمارهای زندانیان استان خراسان‌رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: آمارهایی که در ارتباط با ورودی زندانیان در استان داشته‌ایم در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی داشته است، به گونه‌ای که از ابتدای سال تاکنون در قیاس با سال گذشته شاهد کاهش 4 درصدی آمار زندانیان بوده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به این نکته اشاره کرد که این کاهش آمار را در ورودی‌های زندانیان به زندان‌های استان با وجود افزایش برخوردها و نظارت‌های نیروی انتظامی داشته‌ایم.

غفاری با اشاره به انواع جرایم زندانیان استان خراسان‌رضوی گفت: از مجموع زندانیان خراسان‌رضوی در حدود 56.3 درصد آنان را زندانیان جرایم مواد مخدر به خود اختصاص می‌دهد و در این ارتباط نیز 24.5 درصد زندانیان هم زندانیان جرایم حوزه سرقت اموال هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی به وضعیت استان خراسان‌رضوی در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: کاهش این تعداد از آمار زندانیان با وجود برخوردها با مجرمان در حالی صورت گرفته است که در استان خراسان‌رضوی 300 هزار اتباع بیگانه وجود دارند.

وی در ادامه با اشاره به آمارهایی در ارتباط با وضعیت استان خراسان‌رضوی از نظر میزان جرایم در مقایسه با دیگر استان‌های کشور گفت: در حال حاضر استان خراسان‌رضوی در حوزه جرایم شرارت در جایگاه 25، جرایم خشن و قتل در جایگاه 21 و مفاسد اجتماعی در جایگاه 14 در میان دیگر استان‌های کشور است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی در ادامه منابع ارزشی جامعه را در پنج اصل اساسی دانست و اظهار داشت: به نظر من قدرت در حوزه ارزش سیاسی، علم در حوزه فرهنگی و منزلت اجتماعی و ثروت در حوزه اقتصادی، پنج ارزش جامعه است.

وی ادامه داد: هر کسی برای رسیدن به این ارزش‌ها از روش‌های غیر قانونی و غیر شرعی استفاده کند دچار آسیب می‌شود.

انتهای پیام/70001/ر/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول