اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس تشریح شد

فعالیت‌های بنیاد تعاون برای کمک به معیشت زندانیان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین اقدامات این بنیاد را برای کمک به معیشت زندانیان تشریح کرد و گفت: این بنیاد از طریق فعالیت‌های درآمدزا گام‌های خوبی برای زندانیان برداشته است.

فعالیت‌های بنیاد تعاون برای کمک به معیشت زندانیان کهگیلویه و بویراحمد

هدایت بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان از مهم‌ترین دغدغه‌ها و وظایف بنیاد تعاون زندانیان است که تلاش می‌شود تا با ایجاد اشتغال و کسب درآمد به معیشت افراد زندانی کمک شود. 

مدیر بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سرفصل اعزام نیرو به واحدهای اشتغال‌زایی بیرون زندان، در حال حاضر، 140 مددجوی اشتغال آزاد در سطح زندان‌های این استان مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: در بخش حرفه‌‌آموزی در نیم سال اول 680 نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا آموختند که عمده این آموزش‌ها در رشته‌های مکانیک، معرق‌کاری، قالب‌بافی، گل‌سازی، رایانه، تاسیسات، برق ساختمان، نقشه‌برداری و کشاورزی عمومی بوده است.

این مسئول در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حرفه‌آموزی زندانیان موجب ایجاد درآمد برای آنها می‌شود، گفت: از تعداد مددجویانی که در زندان مهارت‌های لازم را فرا گرفتند، حدود 490 نفر موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای شدند.

بازگیر با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزای این بنیاد تصریح کرد: بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندان استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و نیمه‌صنعتی، خدمات و بازرگانی دارای مالکیت‌هایی است که از درآمدهای آنها برای ایجاد اشتغال و کمک به معیشت زندانیان بهره می‌گیرد.

وی بیان کرد: این بنیاد در بخش کشاورزی دارای یک قطعه باغ به مساحت 1.12 هکتار است که تعداد هشت زندانی در آن مشغول به کار هستند.

مدیر بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندان استان کهگیلویه و بویراحمد اشتغال 6 نفری در مجتمع گلخانه‌‌ای را بخش دیگری از فعالیت‌های اقتصادی این بنیاد برشمرد و ادامه داد:‌ همچنین تعداد چهار نفر در کارگاه تولید قارچ خوراکی در زمینی به مساحت 400 متر مربع به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

* به دنبال راه‌اندازی واحدهای تعطیل‌شده نانوایی هستیم

بازگیر فعالیت‌های اقتصادی این بنیاد را منحصر به یاسوج ندانست و ابراز داشت: باغ میوه‌های گرمسیری در چهاربیشه گچساران به مساحت پنج هکتار از دیگر منابع درآمدی و اشتغال‌زایی بنیاد تعاون زندان است که تعداد پنج نفر را صاحب شغل کرده است.

وی گفت:‌ در بخش صنعتی نیز بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد تعداد چهار کارگاه تولید محصولات بتنی، کارگاه مصنوعات فلزی و 2 واحد نانوایی را در مالکیت خود دارد که در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت فعال هستند.

بازگیر توضیح داد: واحد‌های نانوایی این بنیاد بعد از هدفمندی یارانه‌ها تعطیل شده ولی به دنبال راه‌اندازی واحد خبازی بویراحمد و گچساران هستیم.

این مسئول در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از انتقال مدیریت هفت فروشگاه از انجمن حمایت از زندانیان به این بنیاد تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: در صورت این اتفاق شاهد افزایش منابع درآمدی بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندان در این استان خواهیم بود.

بازگیر با بیان اینکه واحد اشتغال‌زایی کارواش زندان گچساران از دیگر منابع درآمدی این بنیاد است، گفت:‌ این بنیاد همچنین تعداد هفت باب مغازه را در شهر یاسوج در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.

مدیر بنیاد تعاون حرفه‌آموزی و صنایع زندان استان کهگیلویه و بویراحمد عقد قرارداد با واحدهای مختلف زندان از جمله حمل و نقل و آشپزخانه  را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد برای کمک به معیشت و اشتغال مددجویان زندانی دانست.

انتهای پیام/82005/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول